نظر سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه افزایش سن بازنشستگی

نشست خبری طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ضمن تبریک روز بسیج، گزارشی از پنج طرح و لایحه و چهار اساسنامه را ارائه می‌دهم. طرح اول؛ اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس مورد بررسی قرار گرقت و مغایر شرع و قانون نبود.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: لایحه حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب است که در گزارشی آن را در خدمت رسانه‌ها گذاشتم.

وی ادامه داد: طرح اصلاح بند (ک) تبصره قانون بودجه کل کشور که مربوط به قیر است، با یک ایراد شکلی در شورا روبرو شد و با اصرار مجلس بر مصوبه به مجمع تشخیص رفت و تعیین تکلیف شد.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابهاماتی داشت و نمی‌توان این‌ها را به دولت واگذار کرد.

طحان‌نظیف با بیان اینکه پنج طرح در جلسات اخیر مجلس اصلاح شده و در دستورکار شوراست، گفت: طرح تامین مالی تولید و زیرساخت است که ابهاماتی بود و به مجلس ارسال شد و نامه‌ای از هیات نظارت داشتیم که مغایرت‌هایی را به ما اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه چهار اساسنامه را هم بررسی کردیم که اولین مورد اصلاح سهام برق منطقه‌ای گیلان که مغایر قانون نبود، افزود: اصلاح اساسنامه شرکت زیرساخت هم مغایر قانون‌ نبود.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بررسی اساسنامه مناطق آزاد را داشتیم و خلاف موازین شرع و قانون نبود، گفت: اصلاح اساسنامه صنایع کوچک را داشتیم که خلاف موازین شرع نبود.

طحان‌نظیف درباره مصوبه افزایش سن بازنشستگی اظهار کرد: این موضوع در برنامه هفتم به تصویب رسیده و هنوز در شورا بررسی نشده است. برای بررسی برنامه هفتم برای اینکه بتوانیم در زمان قانونی اعلام نظر کنیم ۱۵ جلسه غیررسمی برگزار کردیم، اما موضوع هنوز در صحن شورا طرح نشده است.

وی درباره آزمون شفاهی مجلس خبرگان گفت: هفته گذشته آزمون کتبی خبرگان برگزار شد. ۳۲۸ نفر دعوت به آزمون کتبی شدند که اکثریت حاضر شدند و ۶۹ نفر غایب بودند. ما در یکی دو هفته آینده که در ادوار گذشته آزمون قبلی را قبول شدند برای آزمون شفاهی دعوت می‌کنیم و کسانی که قبلا آزمون دادند در آذرماه دعوت به آزمون می‌شوند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره قانون سربازی گفت: نسبت به مفاد باید به متن برنامه هفتم برسیم تا اظهارنظر کنیم.

وی ادامه داد: ارزیابی از تغییرات  برنامه هفتم ندارم که کم بوده یا زیاد؛ اختیار مجلس است در متن تغییر داشته باشد، اما نباید تغییر به صورتی باشد که شاکله آن تغییر کند.

طحان‌نظیف گفت: شورای نگهبان توصیه پذیر نیست و به دنبال انجام وظیفه قانونی خود است. ممکن است در فضای سیاسی رقبا حرف‌هایی را بزنند، لذا شورای نگهبان وظیفه خود را انجام‌ می‌دهد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در بحث شفافیت منابع مالی نامزد‌ها، شاهد اجرای قانونی هستیم که مرتبط به سال ۹۸ است. داوطلبان هنگام ثبت نام شماره حسابی را اعلام کردند که حساب انتخاباتی آنهاست و میزان هزینه کرد داوطلبان را مشخص می‌کند.  

وی افزود: نکته دوم این است یکی از مولفه‌های اصلی پاکدستی و سلامت اقتصادی افراد است و افراد باید به تعهدات مالی خود پایبند باشند، مثلا فرار مالیاتی نداشته باشند و در بررسی صلاحیت‌ها به این موارد توجه می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره این‌که چرا هیات‌های اجرایی برای ردصلاحیت‌ها دلیل‌ها را اعلام نکردند؟ اظهار کرد: اینکه چه سازوکاری هیات‌های اجرایی داشتند را باید از خودشان و مراجع مربوط به آن‌ها بپرسید. هیات‌های اجرایی شأن مستقلی دارند و ارتباطی به شورای نگهبان ندارند که چگونه عمل کردند.

طحان‌نظیف در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات گفت: ما در این موضوع تعاملاتی با وزارت کشور داریم و در حال کارشناسی هستیم و به محض اینکه نظر شورا مشخص شود آن را اعلام می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان  افزود: یکی از مزیت‌های قانون جدید انتخابات زمان بندی بود. زمان بررسی هیات‌های اجرایی ۱۵ روز و هیات‌های استانی ۵۰ روز و برای شورای نگهبان ۳۰ روز است. تغییرات لازم بود، اما کافی نیست.

طحان‌نظیف بیان کرد: برای انتخابات خبرگان فعلا ثبت نام انجام شده و ردصلاحیت در اختیار فقهای شورای نگهبان است. ما هنوز وارد بررسی صلاحیت‌ها نشده‌ایم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون سه مرحله در احراز هویت داوطلبان مجلس پیش بینی کرده است، یک مرحله هیئت‌های اجرایی و مرحله بعد هیئت‌های نظارت استانی هستند، یک مرحله هم خود شورای نگهبان است.

وی افزود: ۵۲۸۸ نفر از طریقه سامانه داوطلب اعتراض خود را به ما اعلام کردند، نظر نهایی هیات‌های نظارت استانی تا ۱۴ دی ماه به داوطلبان اعلام می‌شود البته این نظر نهایی نیست و ممکن است با نظر هیئت‌های اجرایی متفاوت باشد.

طحان نظیف اظهار کرد: در بررسی صلاحیت‌ها معیار انطباق افراد با شرایط قانونی است. انچه مهم است افراد شرایط قانونی را داشته باشد، چون سه مرحله هیات‌های اجرایی و دیگری هیات‌های استانی و دیگری شورای نگهبان است. فعلا عدد و رقم را نمیتوان به طور دقیق اعلام کرد.

سخنگوی شورای نگهبان  افزود: درباره اینکه خارج از کشور بودن خانواده‌های نامزد‌ها در بررسی صلاحیت‌ها تاثیرگذار است؟، گفت: این موضوع فی نفسه نمی‌تواند باعث رد صلاحیت شود.

طحان‌نظیف گفت: براساس قانون امکانات عمومی و دولتی باید به طور برابر در اختیار نامزد‌ها باشد. در فصل ششم قانون انتخابات در ماده ۷۹ آمده که درج اگهی علیه نامزد‌ها و گروه‌ها ممنوع است. امکانات دولتی باید برای کاندیدا‌ها برابر باشد. صداوسیما هم اخیرا اقداماتی را انجام داده و می‌خواهد صفحاتی را در اختیار نامزد‌ها قرار دهد. اگر جایی بحث تخریب باشد قانون این پیش بینی را دارد و در رسانه‌ها ممنوع است. چون نامزد‌های انتخابات هنوز مشخص نشده‌اند، لذا هیچ شکایتی به دستمان نرسیده است.

وی بیان کرد: هنوز لایحه عفاف و حجاب را در مرحله دوم از مجلس دریافت نکردیم. اطلاعی از مستندات ردصلاحیت افراد توسط هیات‌های اجرایی ندارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ک و
۲۱:۲۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
ای قانون افزایش سن باز نشستگی کمر کارگرانی که شغل آزاد دارندشکست ما کارگران ساختمانی وبی پشت پناه عاجزانه خواهش میکنیم از شورای نگهبان که مصوبه رارد کننند چون حق الناس است در برابر این کارگران
Iran (Islamic Republic of)
ک و
۲۱:۲۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
ای قانون افزایش سن باز نشستگی کمر کارگرانی که شغل آزاد دارندشکست ما کارگران ساختمانی وبی پشت پناه عاجزانه خواهش میکنیم از شورای نگهبان که مصوبه رارد کننند چون حق الناس است در برابر این کارگران
Iran (Islamic Republic of)
بنده ی خدا
۱۳:۱۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
چرا باید هزینه سوء مدیریت مدیران سابق و بدهی دولت به صندوق ها از جان و مال مردم پرداخت شود؟
اگر کسی قبلا تصمیم گرفته بیمه پرداخت کند بر مبنای 30 سال تصمیم گرفته الان بر فرض 19 سال سابقه دارد باید به جای 11 سال 15 سال دیگر کار کند و در اوج خستگی این 35 سال بازنشست شود؟
با این اوصاف چه بر سر بیمه های اختیاری و خویش فرما و ... می آید؟ آیا حاضرند 35 سال بیمه پرداخت کنند؟ آیا ریزشی در تعداد بیمه پرداز نخواهد بود؟
این ها چند نمونه از مشکلات هستند واقعا این آقایان چطوری کارشناسی کردند و چگونه تصویب کردند؟!!!
این بار مالی و جانی بر سر پیکر کارگری که با حقوق ناچیز که 10 روز کفاف زندگی اش را نمی دهد قطعا بر پیکر جامعه نیز صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت.
حالا باور نمی کنید؟ این گوی و این میدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
تورا به خدا سن باز نشستگی بالا نبرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
تورا به خدا سن باز نشستگی بالا نبرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
تورا به خدا سن باز نشستگی بالا نبرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
تورا به خدا سن باز نشستگی بالا نبرید
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۲۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
متاسفم برای نمایندگان مجلس که حتی یک معادله ساده ریاضی را هم نمیدونند که یک قانون تصویب کردند با کلی فرمول و بند و تبصره.
امیدوارم شورای محترم نگهبان منافع موکلین را در نظر بگیرد نه منافع صندوقهای بازنشستگی را.وکلای ملت که برخلاف مصالح موکلین خود اقدام کردند.!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
شما که سن بازنشستگی رو زیاد کردین حداقل شرط سن استخدام رو بردارین تا معلوم بشه قصدتون خیر هست
Iran (Islamic Republic of)
سادات
۰۷:۵۷ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
خدا به داد کارگر روز مزدی برسد که با هزار بدبختی ماهیانه پول بیمه را پرداخت می کند به امید روزی که سی سال کار شود و بازنشسته تا اول راحتیش باشه، با این طرح اینها کمر کارگران روزمزد و ساختمانی شکست.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۳:۳۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
درود آیا کسی هست سوال کند از این آقایان قانون گذار شماها که در راس حکومت قرار دارید این قانون شامل شماها هم میشود یا نه به نظر شخصی من اون آقایانی که دراداره امور کشور هستند هیچ وقت بازنشسته نمی شوند چون هم جایگاهشان خوب هست و نیازی به بازنشستگی ندارند وگرنه ۴۳ سال خدمت به خلق خدا کردن نیازی نیست بروند کنار یا واقعا ما نیروی کارآمدتری نداریم وجدانت قضاوت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
? واکنش ها به مصوبه افزایش سن #بازنشستگی: این مصوبه مشروعیت ندارد! به ساده ترین و غلط ترین راهکار متوسل شده اند

? نماینده شوش: مصوبه افزایش سن بازنشستگی، برخلاف چالش اولیه کشور، یعنی بیکاری است

? رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: چرا قشر ضعیف کارگر باید تاوان ناترازی ها و بی مدیریتی در  اقتصاد کشور را  بدهد

? فلاحت پیشه، نماینده سابق مجلس: به دلیل دست اندازی‌های دولت و بی‌کفایتی‌های مدیران منصوب دولت‌ها پول مردم حیف و میل شده

? سخنگوی شورای عالی کار: جامعه کارگری امیدی به بازنشستگی 30ساله هم ندارد

? حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار: بی‌اعتنایی مطلق دولت و مجلس به تشکل‌های کارگری و ذینفعان

? حسین راغفر، اقتصاددان: به زودی مشکل بازنشستگی و صندوق ها ابعاد وسیع تری پیدا می کند!

? حسین زاده، نماینده سابق مجلس: مجلس به ساده‌ترین و غلط ترین راهکار ممکن متوسل شد!

? پیام فروتن استادیار دانشگاه  خطاب به نمایندگان مجلس: اصلا به انبوه جوانانی که منتظرند استخدام شوند، فکر کرده اید؟!

? سهیلا جلودارزاده، نماینده سابق مجلس: مصوبه افزایش سن بازنشستگی ایراد شرعی دارد

?مرتضی افقه، اقتصاددان: انگیزه برای پرداخت بیمه به حداقل می‌رسد

? صلاح الدین خدیو جم، فعال مدنی: مجلس انقلابی و مادام العمر کردن سن بازنشستگی!

? ارکانی، نماینده مجلس: دولت خودش دنبال افزایش سن بازنشستگی بود

? حزب اتحاد ملت: ذینفعان مصوبه مجلس باید نظر می دادند / چرا ناترازی صندوق ها از جیب مردم تامین شود؟!

? ایزدی فرد، وکیل دادگستری: مصوبه افزایش سن بازنشستگی خلاف منافع عمومی است و مشروعیت نداررد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
آزمایش سخت برای شورای نگهبان است که طرف مردم باشد یا نماینده گان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
این ظلم وغیره شرعی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
خرج و دخل صندوقها محاسبه منطقی ندارد وبا این طرحها هم برطرف نمیشود و هر روز بحرانیتر میشود،شاید بهتر است به نرخ روز حق بیمه ها پس داده شود و تسویه شود و کلا منحل شوند،ولی به شرطی که ثروت کشور عادلانه تقسیم شود تا دیگر نیازمندی نباشد،فقط یک نمونه اگر سرانه انرژی وآب مصرفی کشور سهم هر کس به خودش داده شود،و امکان فروش مازاد آن به داخل یا خارج به قیمت توافقی فراهم شود هر کس با فروش نصف آن میتواند تمام نیاز غذاییش را به نرخ جهانی تامین کند.
Iran (Islamic Republic of)
فانی
۱۸:۰۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
با سلام من به وطنم و کشورم شدیدا عشق می ورزم و همیشه حامی انتخابات بودم و تو اون شرکت کردم اما اگه این طرح تصویب بشه اولین انگیزه ای که از من میگیره تمایل به شرکت در انتخابات آینده است ۸۵ ملیون ایرانی با این طرح مخالفند این طرح فقط توی مجلس رای آورده بیرون از اون پذیرنده ای نداره من کارشناس اقتصاد نیستم اما خوب که فکر میکنم میبینم آثار منفی و مخرب این طرح به مراتب بیشتر از آثار مثبت آن است اگر چاره ای نیست بهتره استخدام از سال بعد رو ۳۵ ساله اعلام کنند و کاری با استخدامی های گذشته نداشته باشند.والسلام...?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
آقا این کا رو نکنید
چقدر روی دهه شصتی ها مثل موش آزمایشگاهی آزمون و خطا میکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۶:۵۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
اجرای این طرح در بخش کارگری یعنی رسمیت بخشیدن به استثمار کارگران و پولدار کردن پولدارها و فقیر کردن فقرا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
کیا بودن میگفتن نظارت استوابی یعنی ازثبت نام تا حضور نماینده در مجلس تحت نظارت شورای نگهبان ، این آقا که میگه کارهییت های اجرایی به ما مربوط نیست؟
حداقل فکرکنم بعد حرف بزنین ، تناقض آبروتون رو میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
کی به کیه باید هزینه این جنگ ها و تسلیحات رو قشر کارگر بده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
افزایش بازنشستگی باید با رضایت مستخدم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
افزایش بازنشستگی باید با رضایت مستخدم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۴:۴۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
با سلام خدمت ۳۰ سال را افزایش دادن لازم نیست چون در این شرایط کشور و تورم موجود که سالهاست به درازا کشیده و حل آن نیز دور از ذهن می‌باشد جوانان و مردم با یک شیفت کاری نمی‌توانند معیشت خود را برسانند و با این شرایط کاری در عرض بیست سال هم کارمند و کارگر مستهلک میشوند لذا بالا دستها در مورد تصمیم گیری لازم است که خودشان را به سطح خیلی پایین جامعه بیاورند و با درک روان و روحیه آنها تصمیم بگیرند چه اگر چنین نکنند تصمیمات اتخاذی در طول زمان نتایج خوبی نخواهد داشت والله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
کجای دنیا قرارداد بیمه را یکطرفه نقض میکنندو قانونی می‌کنند؟! از کجا معلوم ۵ سال دیگه سن بازنشستگی را به ۸۰ سال تصویب نکنید ؟!!! کلا هرچه به بازنشستگی نزدیک بشیم شما با یک مصوبه سن بازنشستگی را ببرید بالا!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
اين قانون از همه جهات مشكل داره از جمله شرع كجاي دنيا حتي كشورهاي غير مسلمان شما سراغ داريد طرف 35 سال كار كنه بعد 30 روز حقوق بگيره - در ضمن به نماينده هاي مجلس هم كه تو تصويب اين طرح ظالمانه دست داشتند خواستم بگم كه هميشه به ياد و دعاگويشان هستيم.
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۱۴:۰۴ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
شورای نگهبان رو کی تایید صلاحیت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
حفاظت محیط زیست بوئین زهرا و توابع
-
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
معلوم نیست کی به کیه خدا از تون قبول نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
من با قانون 30سال خدمت، شروع به بیمه ریختن کردم. اینطور که نمیشه دبه کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
به دیوان عدالت کشوری شکایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
لطفا درخصوص رتبه بندی معلمین بازنشسته ۱۴۰۰ که مدت زیادی از آن سپری گردیده است رسیدگی شود تا از احکام آن بهر ه مند شوند‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
با سلام با تصمیمات درست و کارشناسانه تصمیم گیری کنید و توپ را به زمین کارگر و کارمند نیندازید

بگذارید سختی هائی که می کشند به درجه اشعال نرسد واگر در این دنیاحریف شما نشدند برای آخرتتان

دعا و لعن و نفرین نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ب ح
۱۳:۰۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
باسلام درخصوص متناسب سازی وافزایش حقوق باتوجه به اینکه اخیرا به حقوق کارکنان شاغل اضافه گردیده است لطفا درمورد کارکنان بازنشسته نیز انجام ورسیدگی بعمل آید .تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
چی اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
ب ح
۱۳:۰۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
باسلام درخصوص متناسب سازی وافزایش حقوق باتوجه به اینکه اخیرا به حقوق کارکنان شاغل اضافه گردیده است لطفا درمورد کارکنان بازنشسته نیز انجام ورسیدگی بعمل آید .تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
چی اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۲:۲۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
شورای نگهبان برای اینکه نشان دهد مدافع منافع عمومی و تطابق مصوبات با شرع هست باید این مصوبه بی سرو ته افزایش سن بازنشستگی رو رد کند.قانون عطف به ما سبق نمی شود.این عین ظلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
چند وقت دیگه دولت به بازنشستگان بجای حقوق نفت میده میگه خودتون برید صادرش کنید ! فعلا که اجازه صادر کردن نفت به نیروهای مسلح دادن احتمالا نوبت بعدی معلم ها هستن
-
تماجی
۱۲:۰۸ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
با سلام دراین مملکت فقط خانواده شهدا جانبازان وآزادگان زندگی میکنند .بقیه مردم هیچ یعنی بدرد نخورند .این دولت ومجلس اینطوری میگه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
طرف با 5 درصد جانبازی پدرش بعد از 6 ماه رسمی شده ولی همکار زحمت کش. داریم با 20 سال هنوز روی هواست این یعنی چی؟ وقتی به سوابق نمایندگان مجلس مراجعه کنید می بیند تعداد قابل ملاحظه ای از نمایندگان از این دسته از قوانین ذینفع هستند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۳۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
نه داداش اونایی که جونش رو گذاشتن کف دستشون هیچ توقعی از دولت ندارن...
اون سلبریتی ها هستن که دارن عشق و حال میکنن و هر از گاهی هم چندتا لگد پرت میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
باز افزایش سن بازنشستگی هم جوانان مملکت بدبخت می شوند و هم افراد شاغل و فقط دولت و صندوق ها به کام می رسند اگر مصوب شود بزرگترین خیانت در حق کارمند و کارگره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
بخاطر اینکه جوونا استخدام نکنید وهزینه کمتری بدین سن بازنشستگی زیاد کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
بخاطر اینکه جوونا استخدام نکنید وهزینه کمتری بدین سن بازنشستگی زیاد کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
بخاطر اینکه جوونا استخدام نکنید وهزینه کمتری بدین سن بازنشستگی زیاد کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
نمایندگان دولت نه ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
لطفا طرح کاهش خدمت سربازی و سامان دهی کارکنان قراردادی دانشگاه ها با بالای 15 سال خدمت را تصویب کنید . در سربازی بچه ها 6 ماه هم کاملا اموزش ببینند تا در مواقع ضروری بتوانند برای وطن خودشان خدمت کنند بخدا کافیست و بیشتر از این وقت و عمر انها تلف می شود . کارکنان قراردادی هم باید لااقل با بالای 15 سال خدمت دیگه پیمانی و بعد هم رسمی بشوند . چرا اینقدر مسائلی را که میشه راحت حل کرد طولانی می کنید و مرتب به جلسات بعدی موکول می کنید بخدا یک سری چیزها در این مملکت راحت قابل حل است ولی نمی دونم چرا عده ای اینقدر مسائل را کش می دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران گفت: صنعت نفت ۹۸ هزار نیرو دارد که ۶۴ هزار نفر از آنها از خانواده ایثارگران هستند که ۳۴ هزار نفر از این افراد در دولت سیزدهم تبدیل وضعیت شده اند.

مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران ادامه داد: ۹۸۲ نفر از فرزندان کارکنان جانباز ۳۰ درصد به بالای وزارت نفت نیز در دولت سیزدهم جذب این وزارتخانه شدند.

صنعت نفت هزار و ۵۸ شهید، هزار و ۲۳۳ آزاده و ۱۱ هزار و ۶۵۳ جانباز تقدیم انقلاب کرده است افزود: وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران گفت: صنعت نفت ۹۸ هزار نیرو دارد که ۶۴ هزار نفر از آنها از خانواده ایثارگران هستند که ۳۴ هزار نفر از این افراد در دولت سیزدهم تبدیل وضعیت شده اند.

مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران ادامه داد: ۹۸۲ نفر از فرزندان کارکنان جانباز ۳۰ درصد به بالای وزارت نفت نیز در دولت سیزدهم جذب این وزارتخانه شدند.

صنعت نفت هزار و ۵۸ شهید، هزار و ۲۳۳ آزاده و ۱۱ هزار و ۶۵۳ جانباز تقدیم انقلاب کرده است افزود: وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
نمیدانم این ها نماینده مردم هستن یا نماینده دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
کاسه داغتر از آشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
معلومه دولت
Iran (Islamic Republic of)
خیبر شکن
۱۳:۳۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
زمان انتخابات نماینده مردمند
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۰:۴۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
جناب آقای طحان نظیف ، تورا خدا به آقایان در شورای نگهبان اعلام فرمایید این افزایش سن باز نسشتگی که ظلم بزرگی به کارگران و کارمندان است و باعث رنجش این قشر بزرگ جامعه می شود را مصوب و اجرایی ننمایند با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۰:۴۶ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
جناب آقای طحان نظیف ، تورا خدا به آقایان در شورای نگهبان اعلام فرمایید این افزایش سن باز نسشتگی که ظلم بزرگی به کارگران و کارمندان است و باعث رنجش این قشر بزرگ جامعه می شود را مصوب و اجرایی ننمایند با تشکر
آخرین اخبار