رییس‌زاده گفت: توزیع نامتقارن پزشک در کشور باید اصلاح شود در غیر اینصورت افزایش پزشکان در کانال نامتقارن می‌ماند یا در کلان شهرها ساکن و یا از کشور خارج می‌شوند.

محمد رییس‌زاده رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: فقط ظرفیت اسمی و کاغذی رشته پزشکی افزایش یافته اما زیرساخت‌های مراکز آموزشی مانند آزمایشگاه، تخت، جسد تشریح و حتی میز افزایش نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: فدا کردن کیفیت به بهانه کمیت، سلامت و جان مردم را به خاطر می اندازد.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: مسائل جامعه پزشکی باید ریشه یابی و بررسی شود و کمبودها با نظر وزارت بهداشت در یک برنامه کارشناسی شده، رشد منطقی پیدا کند.

رییس زاده با اشاره به رشد ۱۲ برابری پزشک در طول ۴۰ سال اضافه کرد: هم اکنون ۱۵۷ هزار نفر پزشک در کشور به مردم خدمات پزشکی ارایه می‌دهند.

وی ادامه داد: پزشک زنان در این بازه زمانی رشد ۳۰ برابری داشته و هم اکنون ۲۱ هزار پزشک متخصص زنان در کشور فعالیت دارند.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به افزایش کمی حوزه پزشکی، افزود: پزشکی ایران در دنیا زبانزد است و این مهم نشان دهنده افزایش کیفیت این حوزه است.

رییس زاده تاکید کرد: جامعه پزشکی با روحیه و نشاط به مردم خدمت می‌کند و به دنبال حل درد دردمندان است و ورود غیرمسئولانه به تولیت حوزه سلامت و عدم تمکین قوانین بالادستی توسط برخی نهادها، از جمله کم لطفی‌ها به جامعه پزشکی است.

وی عنوان کرد: خمین به دلیل زادگاه امام راحل ،شهر استثنایی در دنیا است و مشکلات جامعه پزشکی این شهرستان از نزدیک بررسی و انتظارات این قشر در نشست با مسئولان مطرح شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد پزشکان پاکدست هستند و نظام سلامت ما الگوهای موفقی ارایه کرده است و باید تفکرات منفی نسبت به جامعه پزشکی تغییر کند.

دکتر سجاد رحیمی ادامه داد: ۱۰۰ مرکز به شهروندان خمین در حوزه سلامت خدمات ارائه می‌دهند.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.