سازمان ملل حمله اسرائیل به نیرو‌های حافظ صلح در جنوب لبنان را محکوم کرد

سازمان ملل متحد حمله ارتش اسرائیل به یک گشت نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان موسوم به یونیفیل، نگران کننده خواند و آن را محکوم کرد.

سازمان ملل متحد روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: امروز حوالی ساعت ۱۲ شب، یک گشت نیروی سازمان ملل در لبنان (یونیفل) در حوالی آیتارون در جنوب لبنان مورد اصابت گلوله نیرو‌های ارتش اسرائیل قرار گرفت.

سازمان ملل اعلام کرد: به نیرو‌های حافظ صلح آسیبی نرسید، اما خودرو آسیب دید. این حادثه در یک دوره آرامش نسبی در امتداد خط آبی رخ داد.

سازمان ملل متحد افزود: حمله به نیرو‌های حافظ صلح که برای کاهش تنش‌ها و بازگرداندن ثبات در جنوب لبنان در منطقه حضور دارند، عمیقاً نگران کننده است. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و بر مسئولیت طرف‌ها برای حفاظت از حافظان صلح سازمان ملل، جلوگیری از ایجاد خطرات غیرضروری برای کسانی که برای برقراری ثبات تلاش می‌کنند، تأکید می‌کنیم.

سازمان ملل تصریح کرد: ما با جدیت به طرفین، تعهدات آن‌ها را برای محافظت از نیرو‌های حافظ صلح و اجتناب از به خطر انداختن مردان و زنانی که برای بازگرداندن ثبات تلاش می‌کنند یادآوری می‌کنیم.

سه شنبه گذشته نیز جنگنده‌های ارتش رژیم اسرائیل یک تیم خبری شبکه المیادین را در جنوب لبنان بمباران کردند که بر اثر این حمله خانم فرح عمر خبرنگار و ربیع المعماری تصویر بردار المیادین شهید شدند.

پیش از این نیز، یک زن لبنان در حمله هوایی و گلوله باران جنوب لبنان از سوی ارتش این رژیم شهید و دو نفر دیگر زخمی شده بودند.

رژیم اسرائیل چندی پیش نیز به تیم خبرنگاران در جنوب لبنان حمله کرد که در آن یک خبرنگار شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند. ارتش رژیم اسرائیل از آغاز حمله به غزه در تلافی عملیات طوفان الاقصی ۶۴ خبرنگار را در این منطقه به شهادت رسانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار