پرداخت بیش از ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش‌بنیان در کردستان

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان گفت: تاکنون ۴۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ۴۲ شرکت دانش‌بنیان در استان پرداخت شده است.

بابک سوری شنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان در سنندج اظهار کرد: کردستان در واگذاری اراضی به پارک‌های علم و فناوری استان آخر کشور است و تا این لحظه اعتباری از مصوبات سفر رئیس جمهور به پارک علم و فناوری کردستان اختصاص نیافته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان به عملکرد پارک در حوزه اشتغال و تولید ثروت هم گریزی زد و گفت: واحد‌های فناور سال گذشته ۲۲۶ میلیارد تومان و امسال تاکنون ۲۰۹ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات واحد‌های فناور کردستان در سال گذشته ۴۲۵ هزار دلار بود، افزود: یک هزار و ۵۵ نفر اشتغال بکار در واحد‌های فناور به یک هزار و ۲۰۰ نفر در سال جاری افزایش یافته است.

سوری گفت: تاکنون ۴۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ۴۲ شرکت دانش‌بنیان در استان پرداخت شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان افزود: بیشترین تسهیلات پرداخت شده مربوط به شهرستان سنندج و بیجار و کمترین میزان مربوط به شهرستان قروه بوده است.

وی در ادامه به طرح دستیار فناور هم اشاره کرد و گفت: ۱۹۲ دانشجو در سال گذشته و ۱۷۷ دانشجو در سال‌جاری در این طرح شرکت کرده‌اند و در مجموع برای اجرای این طرح ۹۳۰ میلیون تومان در سال‌جاری و ۴۶۸ میلیون تومان در سال گذشته هزینه شده است.

به گفته سوری، در ۶ ماهه اول امسال ۲۲ دانشگاه در این طرح شرکت کرده‌اند این درحالی است که در سال گذشته تنها یک دانشگاه در این طرح شرکت داشت.

وی اعتبار مصوبات استانی سفر‌های رئیس جمهور به کردستان در حوزه پارک علم و فناوری را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا این لحظه هیچ اعتباری از این محل به پارک پرداخت نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.