تعویض مخازن فرسوده تاکسی‌های دوگانه‌سوز در ۳۴ کارگاه در اصفهان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: مخازن سی ان جی فرسوده تاکسی‌های دوگانه‌سوز در ۳۴ کارگاه مُجاز در سطح این استان و بطور رایگان تعویض می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با اشاره به تعویض مخازن سی ان جی فرسوده تاکسی‌های دوگانه‌سوز در ۳۴ کارگاه مُجاز در سطح این استان گفت: بر اساس ابلاغیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، نوسازی مخازن فرسوده سی‌ان‌جی تاکسی‌های دوگانه سوز از آذر امسال در کارگاه‌های مجاز بطور رایگان انجام می‌شود.

عبدالله گیتی‌منش افزود: از ۳۴ کارگاه مُجاز دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی، ۱۲ کارگاه در کلانشهر اصفهان و سایر آن‌ها در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان فعال و در حال خدمات رسانی هستند.

اوبا بیان اینکه این طرح برای مخزن‌های سی ان جی فرسوده که ۱۵ سال از عمر آن‌ها گذشته باشد، انجام می‌شود، اضافه کرد: این کار بر اساس توافق وزارت نفت با شورای اقتصاد انجام می‌شود که بر اساس آن، وزارت نفت می‌تواند نسبت به جایگزینی رایگان مخزن‌های سی ان جی فرسوده تاکسی‌ها اقدام کند.

گیتی منش از جمله اهداف اجرای تعویض رایگان مخزن سی ان جی فرسوده تاکسی‌ها را رعایت ایمنی و سلامت جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: مخازن سی ان جی تحت فشار زیاد کار می‌کنند و با توجه به حوادثی که در برخی مواقع بدلیل ترکیدن و انفجار این مخزن‌ها افتاده است، تعویض این مخازن پس از به پایان رسیدن عمر مفید آن‌ها ضروری است.

اوبا اشاره به اینکه در برخی موارد نیز در خودرو‌ها از مخزن‌های غیر استاندارد استفاده می‌شود، گفت: عُمر مفید مخزن‌های استاندارد سی ان جی ۱۵ سال است و وقتی از این مدت زمان می‌گذرد ممکن است مالک خودرو به دلایل مختلف از جمله هزینه‌ها یا عدم آگاهی نسبت به تعویض و نوسازی مخزن اقدام نکند به همین دلیل وزارت نفت اجرای طرح تعویض رایگان مخزن‌های فرسوده را در دستور کار قرار داد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان افزود: بر اساس این طرح، تاکسی داران می‌توانند با مراجعه به سامانه gcr.niopdc.ir نسبت به ثبت نام برای تعویض مخزن‌های فرسوده خودروی خود اقدام کنند تا به آن‌ها برای این کار نوبت داده شود.

او با اشاره به اینکه هنوز سهمیه مشخصی برای استان‌ها در این زمینه تعیین نشده است، ادامه داد: محدودیتی در زمان حاضر برای ثبت نام تاکسی داران که ۱۵ سال از عمر مخزن سی ان جی خودرو‌های آن‌ها گذشته است، وجود ندارد.

گیتی منش با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ تاکنون حدود ۲۷ هزار دستگاه خودروی عمومی در استان اصفهان بطور رایگان دوگانه‌سوز شدند، تاکید کرد: طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی با هدف افزایش میزان مصرف سوخت سی ان جی و کاهش آلودگی زیست محیطی در حال اجراست.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.