در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فراهم شدن دانش تولید تجهیزات پرواز در شب برای اورژانس هوایی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تجهیزات دید در شب برای ماموریت‌های اورژانس هوایی خاص بکار می‌رود و دانش تولید این تجهیزات در کشور فراهم شده است.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: یک جلسه در خصوص بالگرد اورژانس و تجهیزات پرواز در شب برای انتقال مصدومان بین سازمان اورژانس کشور و نیروهای مسلح برگزار شده است.

به گفته وی سازمان نیروهای مسلح به اورژانس اطلاع داده است که در حال فراهم کردن و ساخت تجهیرات مورد استفاده بالگردها برای پرواز در شب هستند. اگر این امر محقق شود بسیاری از مسائل و محدودیت‌های پروازی در ساعات شب برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ فروند بالگرد مورد استفاده در اورژانس هوایی متعلق به سازمان نیروهای مسلح است. به طور کلی تجهیزات دید در شب برای ماموریت‌های اورژانس هوایی خاص و ویژه ای بکار گرفته می شود و ظاهرا دانش تولید این تجهیزات در کشور فراهم شده است.

وی افزود: در مدت دو سال بیش از ۲۹۸ پایگاه اورژانس  و حدود هشت آشیانه بالگرد ساخته شده است.

میعادفر گفت: در حال حاضر ۷۵ پد بالگرد(هلی‌پد) در استان‌های مختلف ساخته شده است و بیش از ۵۲ بالگرد در کشور فعالیت دارد. در حال عقد قرارداد جدیدی برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر هستیم. امیدوارم تا پایان سال ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده و وارد چرخه اورژانس کشور شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار