امانی مطرح کرد؛

بی‌انضباطی مالی در شهرداری تهران/ شهرداری مطابق با بودجه مصوب شورای شهر عمل نمی‌کند

عضو شوراى شهر تهران گفت: بودجه شهرداری‌ها باید براساس برنامه‌ها، وظایف و فعالیت‌های مختلف و هزینه‌های هریک تنظیم گردد.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورا و در واکنش به گزارش نظارتی شش ماهه اول بودجه ۱۴۰۲ شهرداری گفت: در گزارش مشخص شد که شهرداری در‌ کجاها از مصوبه بودجه انحراف داشته است، اما من می‌خواهم تذکرم را که در ابتدای امسال دادم، تکرار کنم. برابر ماده ۲۳ آیین‌نامه مالی شهرداری؛ بودجه سالانه شهرداری عبارت‌اند از یک برنامه جامع مالی که در آن همه خدمات و فعالیت‌ها و اقداماتی که باید طی سال مالی انجام شود، همراه با برآورد مبلغ، میزان مخارج و درآمدهای لازم برای تامین هزینه‌های آن‌ها پیش‌بینی می‌شود و پس از تصویب توسط انجمن شهر قابل اجراست. ماده ۲۵ هم می‌گوید بودجه شهرداری‌ها باید براساس برنامه‌ها، وظایف و فعالیت‌های مختلف و هزینه‌های هریک تنظیم گردد.

او ادامه داد: شهرداری در حال حاضر ۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شورا مبنای عملش نیست، مبنایش چیزی است که خودش ابلاغ کرده؛ در یک برنامه که شورا یک عدد تعیین کرده، ۲۰ برابرش را ابلاغ کرده است.

امانی افزود: مثلا برای خط ١٠ مترو، ۵۰ ميليارد تومان فقط برای مطالعاتش تصويب شده اما شهرداری هزار ميليارد تومان ابلاغ كرده است، چرا؟ چون بودجه‌ خودش که می‌گویند ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است، مبناست، اما قانون می‌گوید مصوب شورا باید مبنای ابلاغ و تخصیص شهرداری قرار بگیرد. این می‌شود بی‌انضباطی مالی. اگر قرار نیست شورا وارد پروژه‌ها شود، روش بودجه‌ریزی باید تغییر کند، اگر قرار است ما بودجه را با نظر خود شهرداری تنظیم کنیم اما ماه‌ها بگذرد و شهرداری ریالی اختصاص ندهد، چرا ما باید بودجه‌ قائل بشویم؟ به این تذکر توجهی نشد و ما نتیجه آن را حالا می‌بینیم.

برچسب ها: شورا ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار