تولید کوره‌های القایی با ویژگی‌های خاص در واحدی دانش بنیان در تبریز

کوره‌های القایی با ویژگی‌های خاص در واحدی دانش بنیان در تبریز تولید می شود که این کوره ها در گذشته وارداتی بود و فناوری پایه آن در اختیار یک شرکت آلمانی بود.

این شرکت آلمانی هم به هیچ عنوان دانش فنی کوره‌های القایی را به دیگر کشور‌ها نمی‌فروخت.

تولیدکنندگان ایرانی هم با وارد کردن قطعات این کوره ها، آن را در داخل مونتاژ می‌کردند، اما هم اکنون شرکت دانش بنیان ققنوس سرخ سهند در تبریز با بومی سازی تولید این کوره ها، آن هم بدون مهندسی معکوس و تنها با اتکا به توان کارشناسان خود، کوره‌هایی القایی با ویژگی‌های منحصر به فرد تولید می‌کند که علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف انرژی، نصف قیمت مشابه خارجی به مشتریان داخلی و حتی خریداران خارجی عرضه می‌کند.

این کوره‌های القایی تولید شده در تبریز در ابعاد و اندازه‌های مختلف از یک کیلوگرم تا ۲۰ تن، متناسب با نیاز مشتری قابل ساخت است و حتی اگر خریدار به هر علتی قصد ارتقا کوره خود را داشته باشد، کارشناسان این واحد، قادرند به سهولت این کار را انجام دهند، چرا که صفر تا صد آن را کارشناسان ققنوس سرخ سهند انجام می‌دهند.

کوره‌های القایی تولیدی در ققنوس سرخ سهند، قابلیت کنترل از راه دور را هم دارد در حالی که نمونه‌های خارجی، فاقد این قابلیت است.

مدیرعامل ققنوس سرخ سهند می‌گوید: کوره‌های القایی، یکی از فناوری‌هایی است که در زمینه ذوب فلزات و افزایش دمای قطعات ضخیم فولادی در صنایع مختلفی همانند پتروشیمی، پالایش نفت، ریخته گری، قطعه سازی و خودروسازی کاربرد دارد و از بیسِ طراحی گرفته تا داکیومنت دیزاین‌ها و کل فرایند را خودمان در این مجموعه انجام می‌دهیم و برخلاف نمونه‌های خارجی که برای بازار گرمی و فروش به قیمت بالا، کوره‌ها را با سیستم به ظاهر پیچیده به مشتری عرضه می‌کنند، کوره‌های القایی تولیدیِ ما به صورت ساده، اما با قابلیت‌های بالاتر عرضه می‌شود، ضمن این که تا یک سال گارانتی برای قطعات مصرفی و ۱۰ سال وارانتی در قبال خدمات فناوری ساخت به عنوان خدمات پس از فروش به مشتری ارائه می‌کنیم.

شهرام عالی پور افزود: کوره‌های القایی تولیدی ما در اولویت نخست به مشتریانی در آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های کشور فروخته می‌شود و در گام بعدی به مشتریان خارجی همچون ترکیه هم فروخته و صادر می‌شود.

عالی پور می‌گوید: برای راه اندازی واحد تولید کوره‌های القایی از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده و با وجود آزمون و خطا‌های متعدد که مستلزم صرف هزینه‌های بالایی است همچنان با اتکا به داشته‌های فردی به کار خود ادامه می‌دهد و حتی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک فناوری ۵ تا ۱۰ نوع ماشین آلات را که در واحد تحقیق و توسعه این مجموعه از ایده تا محصول نهاییِ کوره‌های القایی استحصال شده با عنوان کتاب ایرانی چاپ کند و در اختیار پژوهشگران و فناوران کشورمان قراردهد.

برچسب ها: کوره ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.