جام جهانی زیر ۱۷ سال؛

آلمان با شکستن طلسم ۳۸ ساله مقابل آرژانتین به فینال رسید

تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال آلمان به عنوان اولین تیم صعود کرده به فینال جام جهانی معرفی شد.

 در اولین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال به میزبانی اندونزی، از ساعت ۱۲ امروز تیم‌های آرژانتین و آلمان در ورزشگاه ماناهان سوراکارتا مقابل هم قرار گرفتند.

در شرایطی که نیمه اول این بازی جذاب با برتری ۲ بر یک آلبی سلسته تمام شده بود، در نیمه دوم ژرمن‌ها با زدن ۲ گل، ۳ بر ۲ پیش افتادند، اما آگوستین روبرتو در دقیقه ۸+۹۰ موفق به ثبت هت تریک شد تا ضربات پنالتی تعیین کننده اولین فینالیست جام جهانی شود.

در ضربات پنالتی آلمان با حساب ۴ بر ۲ به پیروزی رسید تا در مجموع ۷ بر ۵ پیروز شده و با شکستن طلسم ۳۸ ساله برای اولین بار پس از دوره اول این رقابت‌ها در سال ۱۹۸۵ به فینال صعود کنند. البته در آن دوره این تیم با شکست ۲ بر صفر برابر نیجریه نتوانست به قهرمانی برسد. پاریس برونر (۹ و ۵۸) و مکس موئرستس (۶۹) برای آلمان و آگوستین روبرتو (۳۶، ۴+۴۵ و ۸+۹۰) برای آرژانتین گلزنی کردند.

اریک موریرا داسیلوا، رابرت رامساک، فیصل هارشویی و پاریس برونر گلزنان آلمان در ضربات پنالتی بودند و فلورنتین جرمیاس، دروازه‌بان آرژانتین توانست پنالتی فین جلتش را مهار کند. در سوی مقابل خوان خیمنز و خوان ویلالبا پنالتی‌های آرژانتین را گل کردند و کنستانین هید، دروازه‌بان آلمان پنالتی فرانکو ماستانتونو و کلودیو اچوری را مهار کرد.

مانشافت (لقب آلمان) یکشنبه باید در فینال به مصاف برنده بازی فرانسه و مالی برود و آرژانتین نیز که تاکنون قهرمانی جام جهانی در این رده سنی را کسب نکرده باید در رده‌بندی مقابل بازنده آن مسابقه قرار بگیرد.

فینال این مسابقات یکشنبه در ورزشگاه ماناهان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار