هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش تلفات انسانی در غزه

سازمان بهداشت جهانی پیرامون افزایش تلفات انسانی در غزه به دلیل مشکلات بهداشتی و خدمات درمانی هشدار داد.

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر، تمامی زیرساخت‌های غزه از جمله بیمارستان‌ها و مراکز تصفیه آب را هدف قرار داده است. اکنون فلسطینیان در این باریکه در بدترین شرایط انسانی قرار دارند و به آب شرب پاکیزه دسترسی ندارند. خطر گسترش بیماری‌ها یکی از مواردی است که باعث نگرانی مقامات بهداشتی شده است.

به گزارش الجزیره، سازمان بهداشت جهانی امروز (سه شنبه) هشدار داد اگر سیستم بهداشت و درمان در غزه هر چه سریعتر ترمیم نشود، شمار افرادی که به دلیل بیماری‌ها در این باریکه جان خود را از دست خواهند داد بیشتر از شمار افرادی است که به طور مستقیم در بمباران اسراییل به مناطق مسکونی کشته شده اند. 

مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در این باره اعلام کرد: ما باید به سرعت اقدام به ترمیم سیستم بهداشت و درمان در نوار غزه کنیم. بدیهی است هر گونه تعلل در این زمینه تبعات سنگین و تلفات بالای انسانی را به همراه خواهد داشت. 

وی خاطر نشان کرد: نابودی بیمارستان الشفا در شمال غزه یک تراژدی به تمام معنا بود. متاسفانه ما شاهد دستگیری شماری از کادر درمانی و همکاران خود به دست نظامیان اسراییلی بوده ایم که این مسئله جای نگرانی دارد. 

محمد ابو سلمیا، مدیر بیمارستان الشفا و شماری از پزشکان مراکز درمانی فلسطین از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی دستگیر شده اند. تل‌آویو می‌گوید این افراد تحت بازجویی هستند تا درباره حضور نیرو‌های حماس در مراکز درمانی پاسخ دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار