جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیازمند کار فرادستگاهی است

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز یک امر فرادستگاهی است.

بهرام میردریکوند در دیدار با فرماندار پلدختر، اظهار داشت: تثبیت مالکیت با رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی، حفظ کاربری، یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و برون‌سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی سازمان از جمله و وظایف و مأموریت‌های مهم مدیریت امور اراضی استان است.

وی افزود: بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی هر شهرستان مکلف است از طریق مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها منطقه‌ای در حوزه عمل به‌عنوان پایلوت برای تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی که منجر به افزایش بهره‌وری اراضی کشاورزی به‌صورت محسوس می‌شود، در نظر بگیرند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز یک امر فرادستگاهی است و نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها است.

میردریکوند از فرماندار شهرستان درخواست کرد که به‌منظور جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز دستور همکاری و مساعدت لازم بین دستگاه‌های مرتبط در زمینه حفظ اراضی کشاورزی را صادر کند.

فرماندار پلدختر گفت: باید تلاش کنیم تا با هماهنگی و همراهی یکدیگر اراضی کشاورزی که میراث گذشتگان و امانت آیندگان برای فرزندانمان است را با تمام توان حفظ و حراست کنیم.

حمید خادم با اشاره به وظایف بخشداران، دهیاران و شوراها را نیز از عوامل مؤثر جهت مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حومه روستاها دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.