در‌گفت‌وگو با باشگاه‌ خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازی در آثار مذهبی رزق پروانه معصومی بود

محمود سالاری معاون هنری ارشاد گفت: باز در آثار مذهبی رزق خانم معصومی بود که این روزی‌ها نصیبشان شد وگرنه بازیگر بسیار است و هرکسی توفیق این را نخواهد داشت.

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراسم خاکسپاری پروانه معصومی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: سلوک و مراقبه لازم دارد که سال‌ها یک هنرمند به جایگاهی که مرحومه پروانه معصومی بود برسد‌. اینگونه نیست که هر کسی که جلوی دوربین رفت و بازی کرده است بتواند مثل پروانه معصومی شود.

وی ادامه داد: در سلوک فردی، خلقیات انفرادی، مراقبت از خود و همه این‌ها کمک کرده بود که معصومی به یک سکینه‌خاطر مشخصی برسد که این در بازیگری، پوشش، بیان مشخص است و این‌هامواردی نیست که به هر بازیگری بدهند. کلاس‌های بازیگری می‌تواند بیان و لحن و بازی ایشان را تدریس کند زیرا فوت ایشان یک فقدان بزرگ برای عرصه هنر بود.

سالاری افزود: به هرحال ایشان به خاطر مراقبتی که از خود داشتند روزی بازی در آثار مذهبی نصیبشان شد و رزق ایشان بود که این روزی‌ها نصیبشان شد وگرنه بازیگر بسیار است وگرنه هرکسی توفیق این را نخواهد داشت.

شایان ذکر است پروانه معصومی در ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ در سن ۷۸ سالگی در گذشت و امروز ۸ آذر ماه در امام‌زاده ابو‌طالب فرحزاد تهران به خاک سپرده شد. 

وی در آثار برجسته‌ای همچون یوسف پیامبر، امام علی(ع)، پلیس جوان، ملکوت به ایفای نقش پرداخته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
روحش شاد
آخرین اخبار