عرضه گوشت گوسفندی گرم تنظیم بازاری در همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: به منظور کنترل قیمت و تنظیم بازار، نخستین بار گوشت گرم گوسفندی در فروشگاه‌های منتخب همدان به زودی توزیع می‌شود.

سید مجتبی حسینی گفت: پیش از این گوشت گرم گوساله نیز در فروشگاه‌های سطح استان توزیع شده بود.

او با اشاره به اینکه گوشت‌های عرضه شده به صورت بسته بندی توزیع می‌شود، گفت: گوشت مخلوط گوسفندی با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۳۹۰ هزار تومان و گوشت ران و سردست گوسفندی نیز با قیمت هر کیلو گرم ۴۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارهمدان گفت: در مرحله نخست مقدار این گوشت محدود است که در صورت مناسب بودن کیفیت گوشت و استقبال مردم، حجم بیشتری از گوشت گرم گوسفندی وارد بازار استان خواهد شد.

حسینی گفت: تاریخ فروش گوشت قرمز گرم محدود و سه روز است و فروشگاه‌ها نمی‌توانند بیش از این گوشت را نگهداری کنند و این گوشت باید در تاریخ تعیین شده به دست مصرف کنندگان برسد به همین دلیل امکان بارگیری حجم بالای گوشت به ویژه در روز‌های نخست طرح عرضه مستقیم وجود ندارد.

او با بیان اینکه به طور میانگین مردم استان همدان روزانه ٢٥ تا ٣٠ تُن گوشت قرمز مصرف می‌کنند، گفت: این میزان از طریق عرضه کنندگان مختلف گوشت مورد نیاز استان در حال تامین است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارهمدان با بیان اینکه برخی مطالب طرح شده در فضای مجازی مبنی بر گران بودن گوشت قرمز در همدان نسبت به دیگر مناطق کشور نادرست است، گفت: قیمت کالا‌های اساسی از جمله گوشت مدام رصد می‌شود و همدان در این حوزه در ردیف استان‌های میانی قرار دارد و میانگین نرخ این محصول اساسی از متوسط کشوری بالاتر نیست.

حسینی گفت: از آنجا که در همدان قیمت گوشت گوسفند نر و ماده متفاوت بوده، همین موضوع نقطه تمایز قیمت گوشت در همدان و سایر استان‌ها است.

او گفت: پیش از این نیز گوشت گرم بدون استخوان گوساله به صورت بسته بندی هر کیلوگرم ۴۵۵ هزار تومان در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان توزیع شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
احسنت