رئیس جمهور چین بر حق مردم فلسطین برای داشتن زندگی و کشور مستقل تاکید کرد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پیام خود به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت که حق مردم فلسطین برای زندگی و ایجاد کشور مستقل باید هر چه سریعتر عملی شود.

در متن این بیانیه که امروز پنجشنبه از تلویزیون مرکزی چین پخش شد، آمده است: «مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل باید هر چه زودتر از سر گرفته شود و حقوق ملت فلسطین برای ایجاد کشور مستقل، بازگشت و اقامت در آن باید در اسرع وقت اجرا شود.»

رئیس جمهور چین تأکید کرد که درس‌های آموخته شده از درگیری‌های باطل فلسطین و اسرائیل نشان می‌دهد که امنیت پایدار تنها از طریق تعهد به مفهوم امنیت مشترک محقق می‌شود.

امروز پنجشنبه، وزارت خارجه چین سندی ۵ ماده‌ای منتشر کرد که در آن موضع چین در مورد حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل مشخص شده است.

در این سند، پکن خواستار توقف فوری درگیری‌ها و حفاظت از غیرنظامیان شد و همچنین تاکید کرد که راه برون رفت از این وضعیت، بازگشت به طرح «دو دولت برای دو ملت» و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
فلسطین برا چینیا فقط یه کارت بازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
دولتها با کلمات فریبنده دنبال منافع ملی و با فریب مردم در نهایت منافع حزبی خود هستند حاکم و محکوم کردن بستگی دارد به سیاستهای ابرقدرتها و ابلاغ دستور به وابستگان خود در مناطق مختلف جهان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
نقطه ضعف غرب رو پیدا کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
آقای شی جین پینگ شما اول برو حق زندگی ۵۰میلیون مسلمان استان سینگ کیانگ خودت رابده که حتی نمی‌توانند نوزادتازه متولد شده را بزرگ وپرورش بدهند وتو اقدامات مادر جدا میکنی ومیبری باتشکر کمونیستی بزرگ میکنی تورو حق زندگی مسلمانان ایغوریارابده که حتی درمساجد حق پخش اذان راندارند و......تواالان مدافع مردم فلسطینی ؟ پست فطرت کثیف مرگ ونفرین برتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۲
دمت گرم چینی نشکستنی
آخرین اخبار