آیت الله نوری همدانی:

با وجود صهیونیسم، جهان روی آرامش نمی بیند

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: تا صهیونیسم هست آسایش نیست و جهان روی آرامش به خود نمی بیند.

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابراز داشت: امام راحل پس از پیاده کردن حکومت اسلامی در ایران، در اولین گام فرمودند باید صهیونیسم از میان برداشته شود و امید است این فرمایش ایشان محقق شود.

وی ادامه داد: اندونزی بزرگترین کشور اسلامی است و آن ها آمدند برای خدمت در غزه، بیمارستان ایجاد کردند اما جنایت اسرائیلی ها باعث تعطیلی آن شد.

آیت الله نوری همدانی افزود: دنیای امروز دنیای سابق نیست و شاهد برداشته شدن مرزهای فکری و غیر فکری هستیم از این رو باید بیدار و هوشیار باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: انسان ها مسوولیت اجتماعی دارند و چون انسان موجودی اجتماعی است باید لوازم زندگی خود را فراهم‌ کند و کارهای ما همه در سایه شغل فراهم‌می شود.

این مرجع تقلید ابراز داشت: در برابر اجتماع مسوول هستیم و وقتی که از خدمات اجتماعی استفاده می کنیم نباید نسبت به اجتماع بی تفاوت باشیم.

وی تاکید کرد: امام راحل تاکید کردند کسانی که در اجتماع مسوولیت دارند در روز قیامت در برابر این مسوولیت ها از آن ها سوال خواهد شد لذا مسوولیت شغلی، مسوولیت آفرین است و انسان باید ببیند در شغل و مسوولیتی که قبول کرده است توانایی انجام وظایف خود را دارد یا خیر؟

آیت الله نوری همدانی گفت: مردم باید در سفره خودشان مسائل رفاهی که مربوط به دولت است را ببینند و امیدواریم همان طور باشد و مسوولان با پی بردن به اهمیت این مسوولیت در راستای ایجاد رفاه مردم تلاش کنند و در روز قیامت باید به دلیل مسوولیت خود پاسخ گویی داشته باشند.

این مرجع تقلید بیان کرد: امام راحل تاکید زیادی به ترویج عدالت، فقرزدایی و توجه به فرهنگ مردم داشتند از این رو نباید در میان مردم فقر باشد، همه تمکن داشته و مردم باید متحد باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم، با شماری از مراجع تقلید و علما نیز دیدار و گفت و گو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار