وزیر نفت گفت: امسال ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر نفت‌گاز در نیروگاه‌ها ذخیره شده که یک رکورد به شمار می‌آید و در مقایسه با پارسال افزایشی قابل‌توجه داشته است.

جواد اوجی گفت: صنعت نفت پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وابستگی کامل به خارجی‌ها داشت، اما امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی، حتی یک خارجی هم در صنعت نفت نیست و همه بخش‌ها با توان کارکنان صنعت نفت راهبری و هدایت می‌شود؛ این پرسش مطرح است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چند شهر گازرسانی می‌شد، اما امروز شاهد هستیم که به فضل الهی و برکت انقلاب اسلامی بیش از ‌۲۹ میلیون مشترک گاز در کشور داریم که در جهان بی‌نظیر است.

وزیر نفت گفت: اختلاف تولید و تقاضا و افزایش سالانه مصرف، کار را برای ما سخت کرده است و رئیس‌جمهوری هم در این باره بر افزایش سقف سرمایه‌گذاری در بخش تولید تأکید کرده‌اند. 

او گفت:طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی و افزایش ۵ میلیون تنی محصولات پتروشیمی به بهره‌برداری رسیده است، این پروژه‌ها طی سالیان سال با پیشرفت ۵۰ درصدی بلاتکلیف مانده بودند که در دولت سیزدهم همگی تکمیل شدند و به بحث افزایش تولید و صادرات کمک کردند.

اوجی گفت: ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۴۸ میلیارد دلار آغاز کرده‌ایم و خوشبختانه کارنامه وزارت نفت در این زمینه موفق بوده است؛ در سه ماه نخست امسال رشد اقتصادی گروه نفت و گاز بیش از ۱۹ درصد بوده و این عدد در سه ماه دوم ۱۴۰۲ به ۲۵.۶ درصد رسیده است، بنابراین امروز هیچ‌کاری مهمتر از سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز و تکمیل پروژه‌ها و آغاز پروژه‌های جدید نیست. 

او گفت: با احداث طرح‌هایی نظیر پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و پتروپالایش مکران، روزانه ۲ میلیون بشکه به ظرفیت پالایشی کشور افزوده می‌شود.

وزیر نفت گفت: امسال ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر نفت گاز در نیروگاه‌ها ذخیره شده که کاری بسیار بزرگ است، از زحمات همه نمایندگان دیگر دستگاه‌ها، رانندگان نفتکش‌ها، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی هم تشکر می‌کنم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال در بحث ناترازی شاهد مشکلات کمتری باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار