مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش:

توسعه مشارکت، اعتمادسازی و پاسخگویی سریع به شکایات از مهم‌ترین موضوعات است

سید مجتبی هاشمی گفت: در طول سال بیش از ۳۰۰ هزار شکایت در سامانه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش ثبت می‌شود.

سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت، اعتمادسازی، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار، ارتقای کیفیت منابع انسانی درحوزه‌های جذب، نگهداشت و صیانت از همکاران از موارد قابل توجهی هستند که باید پیگیری شوند.

وی گفت: توسعه همگانی از سیاست‌های دولت می‌باشد که باید در حوزه‌های مختلف تسرّی پیدا کند.

وی افزود: مبحث شفاف سازی و سلامت اداری و همچنین ظرفیت سازی جوانان و استفاده از تجربیات پیشکسوتان در غالب فعالیت‌های اجرایی در مجموعه طراحی و راهبری می‌شود که بخشی از آن جاری است و بخش دیگر نیز در طول سال اجرایی می‌شود.

وی پروژه‌های در دست اجرای پاییز این اداره کل را به شرح ذیل عنوان نمود: اولین پروژه که در حال اجرایی سازی است گام‌های نهایی رسیدگی به شکایات رتبه بندی است که با زحمات شما عزیزان توسط کارگروه‌های مناطق مورد بررسی قرار گرفته است و به صورت متمرکز در طول سه ماه بیش از ۵۰۰ نفر به کمک ما در حوزه‌های مختلف آمدند و این مبحث به صورت متمرکز انجام شد و با استانداردسازی، نظارت و مشارکتی بی بدیل انجام شد و بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در این مدت رسیدگی و به مرور رتبه‌ها مشخص و احکامشان صادر و معوقاتشان را دریافت نمودند و مابقی همکاران در ماه‌های آتی پس از دریافت مجوز‌ها معوقات را دریافت می‌نمایند.

وی افزود: ما در مرحله اسقرار رتبه بندی قرار داریم و نباید از این فرایند عقب نشینی کنیم و با قوت به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: در فرایند "رسانه‌ای سازی" نیز باید همکارانمان در استان‌ها جدیت لازم را داشته باشند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزیارت آموزش و پرورش در ادامه موضوع "نهاد سازی" را در مبحث رتبه بندی بیان کرد و افزود: در این موضوع باید ساختار پس از مرحله استقرار به نحوی برنامه ریزی شود تا کار‌ها روان و جاری اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش‌های نظارتی را جدی بگیرید. بخش عمده‌ای از مکاتبات که در سفر‌های استانی دریافت می‌شود پس از دسته بندی بلافاصله پس از سفر باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

عملکرد مدیران کل نیز در سایت "صامد" مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه گزارشات نوبه‌ای هر هفته روز‌های دوشنبه در خصوص ارزیابی مدیران کل در گروه‌های ذیربط به اطلاع آن‌ها می‌رسد.

وی گفت: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت شهروندان و مردم می‌توانند مستقیما از دستگاه شکایت نموده و باید این شکایات ظرف سه ماه پاسخگویی شود و پس از آن فرد میتواند همراه با پاسخ دستگاه مربوطه به دیوان عدالت شکایت نماید، که فرایند آن ابلاغ شده است و برای این موضوع کارگروه لازم در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.

هاشمی ادامه داد: در طول سال بیش از ۳۰۰ هزار شکایت در سامانه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ثبت می‌شود و روز‌های دوشنبه هر هفته شکایاتی که دریافت می‌نماییم در کارگروه وزارت بررسی می‌شود.

وی گفت: بحث "شبکه سازی بازرسان" در حال اجرایی شدن است و کارشناسان و بازرسانان می‌توانند بسیاری از پرونده‌ها را به صورت شبکه‌ای ارجاع داده و پاسخگو شوند.

وی بیان کرد: طرح "پایش عملکرد مدیران مدارس" نیز در حال نهایی شدن است، امیدواریم با این طرح، فرایند جامعی از فعالیت مدیران مدارس کشور داشته باشیم تا مدیر مدرسه بتواند کارنامه عملکرد از فعالیت‌های خود داشته باشند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پایان از استان‌هایی که به روز و لحظه‌ای به شکایات دریافتی پاسخگو بوده و هیچ شکایتی در سامانه صامد نداشتند تقدیر نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار