رشد ۸۰ درصدی صادرات کالا‌های خراسان جنوبی به پاکستان/ توقع صادرات بیشتر از تعهد را داریم

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: تاکنون حجم زیادی از تعهد صادرات محصول به دیگر کشور‌ها محقق شده و امیدواریم تا پایان سال، صادرات بیشتری داشته باشیم.

کوهگرد مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: صادرات کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی به کشور پاکستان، امسال از نظر ارزش ۸۰ درصد نسبت به پارسال رشد داشته است.

او افزود: بیش از ۵۳ هزار و ۱۳۶ تن کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۱۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۴۳ دلار در هشت ماهه امسال به کشور پاکستان صادر شده که شامل اقلامی از جمله کاشی و سرامیک، شمش چدن، هیدروکربن سبک و سیمان بوده است.

کوهگرد ادامه داد: امیدواریم با ایجاد بازار‌های صادراتی جدید از این پس روز به روز شاهد توسعه مبادلات مرزی با کشور‌های همسایه در زمینه توسعه اقتصادی استان باشیم.


بیشتر بخوانید


مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین امسال شاهد توسعه صادرات کالا‌های تولیدی استان به مقصد کشور‌های عراق و ترکمنستان هستیم.

او بیان کرد: امسال ۱۲۰ میلیون دلار صادرات برای خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده که تاکنون ۱۱۷ میلیون دلار محقق شده است و با توجه به اینکه هم اکنون تقریبا تعهد صادراتی استان محقق شده تا پایان سال عملکرد بالایی ثبت می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.