رئیس دانشگاه مراغه گفت:هفتمین کمیسیون کشاورزی آذربایجان شرقی با محوریت احیای دریاچه ارومیه در این دانشگاه برگزار شد.

آقای زادشکوریان گفت: با حضور اعضای استانی و اساتید دانشگاه با هدف بررسی وضعیت حوزه آبریز دریاچه ارومیه و ارائه راهکار‌های لازم برای احیای آن هفتمین کمیسیون کشاورزی آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه مراغه تشکیل شد.

آقای زادشکوریان افزود: در این جلسه برنامه‌های دانشگاه مراغه شامل معرفی یک رقم خوراک دام و راه اندازی صندوق طرح‌های کشاورزی برای سرمایه گذاری در حوزه امنیت غذایی برای نجات دریاچه ارومیه ارائه شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه مراغه در قالب یک طرح ملی دانش بنیان موفق به تولید خوراک دام از ضایعات کشاورزی برای جایگزینی علوفه و یونجه برای دام‌ها شده است.

رئیس دانشگاه مراغه  افزود: این خوراک دام برای نخستین بار به دست محققان دانشگاه مراغه تولید شده و مصرف آب را برای تولید علوفه و یونجه تا یک هزارم کاهش می‌دهد.

وی تاکید کرد: کشاورزان با بهره گیری از این روش می‌توانند در مصرف آب صرفه جویی کنند.

آقای زادشکوریان گفت: برای احیای دریاچه ارومیه و گردآوری طرح‌های اساتید دانشگاه در راستای احیای دریاچه ارومیه ۲۲ کنفرانس هیدرولیک ایران در دانشگاه مراغه برگزار شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه می‌تواند بیشترین خسارت را به باغ‌های قطب تولید میوه استان وارد کند.

آقای جعفری افزود: در این جلسه راه‌های احیای دریاچه ارومیه بررسی و تهدید‌ها به فرصت تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های پیشنهادی کمیسیون نیازمند برنامه ریزی دقیق مسئولان استانی و کشوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.