شناسایی هزار و ۳۵۸ شهید غریب در اسارت/برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه در مهر ماه سال آینده

دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت از شناسایی هزار و ۳۵۸ شهید غریب در اسارت خبر داد و گفت : از این تعداد ۴۸ شهید متعلق به استان کرمانشاه است.

محمدجواد زمردیان دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ایده ساخت یادمان بین المللی آزادگان کشور در قصرشیرین اشاره کرد و گفت : برای ۳۶ هزار و ۵۸۴ آزاده کد صلیب سرخ اسارت ثبت شده است.

به گفته وی پیکر نزدیک به ۶ هزار شهید هنوز به کشور برنگشته است.

برگزاری ۸۵۰ عنوان برنامه در راستای برگزاری کنگره شهدا

سردار مسعود قنبری، جانشین سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات لازم برای برگزاری کنگره شهدای استان را از چندی قبل شروع کرده‌ایم، گفت : برگزاری برنامه‌های مربوط به کنگره شهدای استان از ابتدای سال آتی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

قنبری با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری ۸۵۰ عنوان برنامه در راستای برگزاری کنگره شهدای استان کرمانشاه، گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا به عنوان یکی از برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان شروع شده و تعداد این یادواره‌ها تا زمان برگزاری کنگره شهدای استان به قریب ۱۳۰۰ یادواره خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نیاز به ساخت یک فیلم با محتوای نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس داریم، گفت: با توجه به تاثیرگذاری فیلم در جامعه در مقایسه با دیگر کار‌های هنری، امیدواریم با مساعدت استانداری، هرچه سریعتر شاهد ساخت این فیلم بوده تا بتوانیم کار ساخت این فیلم را تا شهریور ماه به اتمام رسانده و روی آنتن برود.

وی در خصوص زمان برگزاری کنگره شهدای استان هم گفت: برنامه ریزی کرده بودیم کنگره ملی شهدای استان را اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار کنیم که به دلیل اینکه ساخت مکان مورد نیاز برای برگزاری این کنگره طولانی شده، در نهایت قرار بر این شده که کنگره مهر ماه سال آتی در استان برگزار شود.

دیدار مدیرکل بنیاد شهید با سه هزار خانواده شهید

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون با سه هزار خانواده شهید دیدار داشته ایم که امیدواریم تا زمان برگزاری کنگره ملی شهدای استان در مهر ماه سال آتی از همه خانواده‌های شهدای مشمول طرح سپاس دیدار و سرکشی انجام شود.

وی سپس با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون با ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانواده شهید در قالب طرح سپاس دیدار داشته ایم، ابراز امیدواری کرد: این سرکشی‌ها منجر به حل مشکلات خانواده‌های شهدا شود.

شهیدی یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۲۸ هزار مورد بازدید از خانواده‌های شهدا در قالب طرح سپاس انجام شد، در حالیکه سهمیه ابلاغی استان برای اجرای طرح سپاس سرکشی و دیدار با۲۷ هزار خانواده شهید بوده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف به صرف یک درصد از اعتبارات خود برای انجام کار‌های مرتبط با ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هستند، گفت: این اعتبارات باید در حوزه‌های مختلف شامل تولید و انتشار آثار فرهنگی و هنری، برگزاری مراسم و همایش‌های ایثار و شهادت، فضاسازی شهری، فعالیت‌های علمی پژوهشی، برگزاری اردو‌های راهیان نور و... هزینه شوند.

استان کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.