تحصیل ۱۶ میلیون دانش‌آموز در ۱۱۲ هزار مدرسه کشور

در حال حاضر ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۱۲ هزار مدرسه کشور مشغول تحصیل هستند.

محمد حسین پورثانی مدیرکل فرهنگی هنری و اردو‌های وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه ششمین جشنواره دانایی توانایی دانش آموزان سراسر کشور در بخش دختران در شهرکرد با اشاره به اینکه ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۱۱۲ هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند، گفت: ۶۰۰ هزار دانش‌آموز کشور در برنامه‌های کتابخوانی وزارت آموزش و پرورش مشارکت دارند.

وی افزود: سالانه بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در برنامه‌های کتابخوانی آموزش و پرورش در سطح کشور حضور و رقابت دارند.

پورثانی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره ۴۰۰ هزار دانش‌آموز شرکت کردند و بیش از یک میلیون جلد کتاب توسط دانش‌آموزان خریداری شد.

وی با اشاره به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان و افزایش تعداد کتابخانه‌های کلاسی و مدرسه‌ای به عنوان مهمترین برنامه در سال تحصیلی جاری گفت: پیوند برنامه درسی در مدارس با مطالعه سایر کتاب‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی از دیگر برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت در بین دانش‌آموزان است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به ترویج کتابخوانی در مدارس گفت: دنیا و زندگی بدون کتاب نیز قابل تصور نیست.

افشین امیریان ادامه داد: دنیای کتاب دنیای همه خوبی‌هاست و منظور هر کتابی نیست، خیلی از کتاب‌ها خوبی‌ها، زندگی صفت و عشق به ما می‌دهند.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در جشنواره دانایی و توانایی و راهیابی ۳۳۰ نفر به مرحله کشوری گفت: دانش‌آموزان آینده سازان کشور هستند و کار بزرگی بر روی دوش آنهاست و ترسیم آینده ایران توسط دانش‌آموزان رقم می‌خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار