طرد اتباع غیرمجاز از کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت در کارگروه امور مهاجران خارجی اعلام شد طرد اتباع غیرمجاز افغانستانی اجرا گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد اتباع افغانستانی که وارد استان شده اند از مرز ۱۱ هزار نفر گذشته است.

جواد هاشمی مهر افزود: در سال جاری، ۱۳۰۰ نفر از اتباع افغانستانی غیر مجاز در استان کهگیلویه و بویراحمد به کشورشان بازگردانده شدند.

هاشمی مهر افزود: از سال گذشته تا کنون برنامه جمع‌آوری اتباع افغانستانی غیر مجاز را در دستور کار داشته‌ایم و طرح‌هایی مبنی بر دستگیری و خروج این افراد وجود دارد.

وی گفت: در کارگروه امور مهاجران خارجی با توجه به ابلاغیه جدید، دستگاه‌های زی ربط موظف شده‌اند که از کارگاه‌های اقتصادی بازدید کنند و حضور تبعه افغانستانی غیر مجاز را مورد بررسی قرار دهند.

هاشمی مهر تاکید کرد: استفاده از این افراد برای کارفرمایان تبعات و جریمه‌هایی دارد و بنگاه‌های معاملات املاک موظف هستند که از اسکان این افراد خودداری کنند.

وی افزود: خودروهایی که حامل اتباع خارجی غیرمجاز هستند، به مدت شش ماه توقیف می‌شوند و با توجه به اینکه تبعه افغانستانی ممنوعیت تحصیلی دارند، آموزش و پرورش موظف است اگر افرادی غیرقانونی ثبت نام کرده‌اند اخراج شوند.

هاشمی مهر اظهار داشت: افرادی که با همسر ایرانی ازدواج کرده‌اند، خانواده‌های شهدا و جانبازان تبعه افغانستانی، اعضای تیپ فاطمیون و نخبگان علمی از این طرح معاف هستند و دستگاه‌هایی مثل فراجا، نیروی انتظامی، صمت، اتحادیه اصناف، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و شهرداری‌ها موظف به اجرای طرح هستند و طرح با همکاری نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

وی افزود: این افراد به اردوگاهی در استان فارس انتقال داده می‌شوند و از آنجا به خطوط مرزی انتقال و طرد آن‌ها از کشور انجام می‌شود.

پیش از این مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اعلام کرد ورود اتباع افغانستانی به ۱۶ استان کشور و از جمله کرمانشاه ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۱۶:۰۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
بیرون کردن افغانیهای بیگانه باید از همه ی استانهای کشور ایران انجام شود ،

ما مردم ایران هرگز دوست نداریم حتی یک نفر افغانی در کشورمون ایران زندگی کنه

افغانیهارو بیرون کنید
...