تدوین ترازنامه عمومی دولت توسط سازمان خزانه داری کشور در دستور کار قرار گرفت

رئیس خزانه داری کشور گفت: یکی از اهداف مهم در بخش عمومی آن است که ترازنامه دولت را تدوین کنیم و در این حوزه برنامه ریزی‌های زیادی صورت گرفته است‌.

رحمت الله اکرمی رئیس خزانه دار کشور در مراسم گرامی داشت روز حسابدار گفت: علی رغم همه تلاش‌های تقریبا فراوانی کم نظیر و بی نظیر که انجام داده ایم، اما باز هم در این حوزه باید اقدامات بیشتر صورت گیرد تا به یک نظام مالی جامع و کامل که  زمینه ساز شفافیت می‌شود برسیم و در این بخش راه درازی در پیش داریم.

او افزود:  تدوین استاندار‌های بخش عمومی، تدوین نظام حسابداری بخش عمومی براساس مبنای تعهدی و بازنگری، تهیه صورت‌های مالی تلفیقی در سطح دولت و گروه بخش‌های عمومی  از جمله اقدامات در این حوزه به شمار می‌رود.

اکرمی اظهار کرد:  یکی از اهداف مهم در بخش عمومی آن است ترازنامه دولت را تدوین کنیم دولت‌ها آن چه که تحویل می‌گیرند باید با ترازنامه باشد و آنچه که تحویل می‌دهند  هم با ترازنامه باشد.

رئیس خزانه دار کشور تصریح کرد:اقدامات مهمی تا به امروز صورت گرفته  تا ترازنامه دولت در این  بخش تدوین شده است.

وی اظهار کرد:  شناسایی اموال و دارایی دولت‌ها را در دستور کار خود قرار داده ایم و امروز  این دستگاه‌ها اجرایی اقدامات زیادی را انجام داده اند. اکرمی بیان کرد:  رعایت اخلاق حرفه‌ای هم در این بخش بسیار مهم است و باید در این زمینه هم  سامانه عظیمی از رصد منابع عمومی داشته باشیم.

او تاکید کرد: در سال  ۸۷ خزانه بیش از ۱۱۰ جلد کتاب آورده بودند  تا چند سال برای صورت حساب عملکرد دولت یک سی دی کامل هوشمند طراحی کرده بودیم و هر سال آن سی دی باید ویژگی‌های بیشتر نسبت به سال قبل داشته باشد و باید در این بخش  انتظارات حرفه‌ای  از دولت وجود داشته باشد.

اکرمی بیان کرد:  یکی از چالش‌های ما در این بخش  عدم وجود  ساختاری جامع برای نظام‌مند کردن حسابداران است همچنین در خصوص استقرار کامل تعهد و به نوع فرهنگ سازی در دستگاه‌های اجرایی در خصوص یکپارچگی  اقدامات لازم باید صورت گیرد  و ما هنوز نتوانسته ایم به این بخش دست پیدا کنیم.

 اکرمی بیان کرد: کل نظام جامع این حرفه چایک نیست یا به نوعی تغییر  کرده و ما باید به دنبال تغییر درست در این حوزه باشیم.

رئیس کل خزانه داری کشور افزود: تغییر انتظارات کارفرمایان در بخش  حسابداری هم باید در دستور کار خود قرار دهیم و تغییر در این بخش صورت گرفته،   اما کافی نیست  و باید در این حوزه یک  ساختار جامع مانند سازمان نظام مهندسی کشور و نظام پزشکی کشور صورت گیرد و باید از این بخش الگو برداریم کنیم.

او گفت: نظام حسابداری در دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای  باید باشد که جزئی از نظام آن دستگاه محسوب شود و  سیاست گذار حاکمیتی به این باور برسد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار