یونیسف:

بیمارستان‌های غزه به میدان جنگ تبدیل شده‌اند

سخنگوی یونیسف در نوار غزه گفت که کودکان فلسطینی با استخوان‌های شکسته، ترکش در بدنشان و سپری کردن روز‌ها بدون غذا به بیمارستان‌ها می‌آیند.

«جیمز اِلدِر» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در نوار غزه بار دیگر درباره فاجعه انسانی در این منطقه و شرایط بحرانی کودکان فلسطینی صحبت کرد.

الدر امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «در داخل غزه شرایط بسیار سختی برای کمک‌رسانی وجود دارد. شدت بمباران مانع از ارائه کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه است».

وی با بیان اینکه کمبود آب و غذای سالم در نوار غزه بیداد می‌کند، توضیح داد: «بیمارستان‌های غزه به مناطق جنگی و میدان نبرد تبدیل شده‌اند. مردم غزه به آب، غذا و دارو نیاز فوری دارند».

بر این اساس، سخنگوی یونیسف در نوار غزه اظهار داشت: «کودکان غزه با استخوان‌های شکسته، ترکش در بدنشان و سپری کردن روز‌ها بدون غذا به بیمارستان‌ها می‌آیند».

به نوشته الجزیره، الدر با بیان اینکه وضعیت اکنون در غزه تیره‌وتار و مرگبار است، افزود: «اگر ویرانی در غزه ادامه یابد، قطبی شدن در سراسر جهان افزایش خواهد یافت».

پیش از این، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد سه‌شنبه آمریکا را مسئول کشتار مردم نوار غزه توسط رژیم موقت صهیونیستی دانسته بود.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه ضمن ادامه حمایت از تل‌آویو، خبر داد که واشنگتن برای کمک به این رژیم در اجرای عملیات نظامی در غزه بمب‌های عظیم سنگرشکن و ده‌ها هزار سلاح و گلوله توپخانه دیگر در اختیار آن‌ها قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار