راه‌اندازی سامانه تردد شمار در محور‌های مواصلاتی استان یزد

مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان یزد گفت: چهار سامانه جدید ترددشمار در محور‌های مواصلاتی استان یزد نصب و راه‌اندازی شد.

عقدایی مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان یزد گفت: این سامانه‌ها در محور‌های ابرکوه - صفاشهر و بهاباد – کوهبنان نصب شده است.

او افزود: اطلاعات خروجی این تردد شمار‌ها که در مرز‌های ورودی و خروجی استان واقع شده‌اند به منظور بررسی تعداد تردد خودرو‌های عبوری به تفکیک سبک و سنگین برای برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان استان و در سطوح بعدی برنامه‌ریزی در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان یزد با بیان اینکه سامانه تردد شمار برای مدیریت بهتر راه‌ها استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: این سیستم، پله زیرین حمل‌ونقل هوشمند محسوب می‌شود، زیرا نهاد‌های دولتی و غیردولتی، با داشتن آمار‌ها و گزارش‌های مربوط به تردد شمار می‌توانند از سایر روش‌ها برای هوشمند سازی سامانه‌های ترابری استفاده کنند.

او تصریح کرد: این سامانه اطلاعاتی مانند تعداد خودرو‌های عبوری، میانگین، بیشترین و کمترین سرعت وسایل نقلیه، فواصل میان خودرو‌ها و در حالت‌های خاص دسته‌بندی وسایل نقلیه به کلاس‌های مختلف را به کاربر ارائه می‌دهد.

عقدایی با اشاره به اینکه سامانه تردد شمار بر اساس ایجاد شکاف در سطح جاده و قرار دادن سنسور در آن تشکیل می‌شود، ادامه داد: اصول کار دستگاه‌های تردد شمار بدین‌صورت است که حلقه‌های مغناطیسی در جاده تعبیه و با استفاده از تغییر خواص مغناطیسی این حلقه‌ها اطلاعات به پردازنده منتقل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار