تحویل فضاهای آموزشی به آموزش و پرورش استان مرکزی ۲۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: تحویل فضاهای آموزشی به آموزش و پرورش این استان امسال نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافت.

جواد لنجابی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: ۵۶ طرح آموزشی به وسعت ۳۴ هزار و ۱۲۴ متر مربع در قالب ۲۳۶ کلاس درس تا پایان سال جاری به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل می‌شود که تعداد این طرح‌ها نسبت به سال گذشته روند افزایشی دارد.

وی ادامه داد: هشت طرح به وسعت هفت هزار و ۱۰۴ مترمربع در قالب ۴۶ کلاس همزمان در هفته دولت، ۲۱ طرح به وسعت ۱۰ هزار و ۹۵۵ مترمربع در قالب ۵۹ کلاس درس همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری و ۲۷ طرح به وسعت ۱۶ هزار و ۶۵ مترمربع در قالب ۱۳۱ کلاس نیز همزمان با دهه مبارک فجر به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی، آغاز عملیات اجرای استانداردسازی ۸۲۹ کلاس درس در استان خبرداد و گفت: ۶ هزار و ۹۰۱ کلاس درس با سامانه گرمایشی غیر استاندارد در این استان وجود داشت که تا مهر سال گذشته سامانه گرمایشی ۶ هزار و ۷۲ کلاس درس استانداردسازی شده‌است.

لنجابی جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی عنوان کرد و افزود: ۱۶ مدرسه کانکسی با ۳۴ کلاس درس و زیربنای ۲ هزار و ۴۳۸ متر مربع در استان جمع آوری شده‌است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی جمع‌آوری ۳۳ مدرسه کانکسی در قالب ۶۴ کلاس درس و با زیربنای ۲ هزار و ۹۸۶ متر مربع امسال آغاز و با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۰ طرح آموزشی نیمه تمام در قالب ۸۹ کلاس درس و زیربنای ۲۸ هزار و ۲۴۲ مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در استان وجود دارد که چهار هزار میلیارد ریال منابع مالی برای تکمیل این طرح‌ها نیازاست.

لنجابی با یادآوری تعمیرات اساسی و اصلاح سامانه بهداشتی ۷۰ مدرسه استان مرکزی در تابستان امسال خبرداد و افزود: ۲۹۰ چشمه سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال منابع مالی در این مدت تعمیر شده‌است.

گروه نوسازی مدارس استان مرکزی در سال ۱۳۵۵ شکل گرفته و در سال ۱۳۷۱ از گروه به‌ مدیریت و در سال ۱۳۷۷ از مدیریت به اداره کل تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.