هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا هم «قاتلان ماه کامل» را برگزید

هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا چهارشنبه شب «قاتلان ماه کامل» را به عنوان فیلم سال انتخاب کرد.

حماسه جنایی اسکورسیزی جوایزی دیگر نظیر بهترین بازیگر زن (لی‌لی گلداستون) و بهترین کارگردانی را برای خود او به ارمغان آورد. کسب این جایزه برای اسکورسیزی از این منظر بااهمیت است که او را در کنار فیلم‌ساز افسانه‌ای، دیوید لین، با چهار جایزه از این انجمن قرار می‌دهد.

در طول سی سال اخیر، برنده بهترین فیلم از نگاه هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا در بین نامزد‌های اسکار قرار گرفته است و تنها سه استثنا در این سه دهه وجود دارد: «خدایان و هیولاها» از بیل کاندون در سال ١٩٩٨، «قلم‌پرها» از فیلیپ کوفمن در سال ۲۰۰۰ و «خشن‌ترین سال» از جِی. سی. چندور در سال ۲۰١٤.

هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا در سال‌های اخیر انتخاب‌های الهام‌بخشی داشته که هم به مذاق سینمارو‌ها خوش آمده و هم منتقدان؛ آثاری نظیر «او» (اسپایک جونز)، «مکس دیوانه؛ جاده خشم» (جروج میلر) و بلاک‌باستر تام کروز در سال گذشته، «تاپ گان؛ ماوریک» به کارگردانی جوزف کوشینسکی.

جایزه بهترین کارگردان اول نیز به سلین سانگ رسید که با «زندگی‌های پیشین» جوایز بسیاری را تاکنون کسب کرده است.

در حالیکه اسکار معمولا توجه ویژه‌ای به بازیگران برگزیده هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا دارد، جوایز بهترین بازیگر مرد و زن برای پل جیاماتی («جاماندگان» اثر الکساندر پین) و لی‌لی‌گلدستون، مجددا آنان را در کانون توجه قرار داد.

مارک روفالو برای فیلم «موجودات بیچاره» (یورگوس لانتیموس) و داواین جوی رندالف برای فیلم «جاماندگان» جایزه نقش‌های مکمل را دریافت کردند. تیانا تیلور نیز برای بازی در فیلم «هزارویک» جایزه بازیگر نوظهور را کسب کرد.

در سال‌های ۲۰۰٩ و ۲۰۲۰ هر چهار بازیگری که از هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا جایزه بهترین بازیگر را دریافت کردند، مجسمه اسکار را در دستان خود دیدند.

جایزه بهترین گروه بازیگری نیز به فیلم «پنجه طلایی» رسید و نماد هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا نیز به بردلی کوپر اهدا شد که فیلم جدیدش «مایسترو» از امید‌های فصل جوایز به شمار می‌رود.

برندگان هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا در سال ۲٠۲٣ در رشته‌های مختلف عبارتند از:

بهترین فیلم:
«قاتلان ماه کامل»

بهترین کارگردان:
مارتین اسکورسیزی (قاتلان ماه کامل)

بهترین بازیگر مرد:
پل جیاماتی (جاماندگان)

بهترین بازیگر زن:
لی‌لی گلداستون (قاتلان ماه کامل)

بهترین بازیگر مکمل مرد:
مارک روفالو (موجودات بیچاره)

بهترین بازیگر مکمل زن:
داواین جوی رندالف (جاماندگان)

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی:
دیوید همینگسان (جاماندگان)

بهترین فیلمنامه اقتباسی:
تونی مک‌نامارا (موجودات بیچاره)

بهترین فیلم بین‌المللی:
«آناتومی یک سقوط»

جوایز هیات ملی بازبینی فیلم آمریکا در حالی اعلام شد که قدیمی‌ترین حلقه منتقدان در آمریکا هفته گذشته «قاتلان ماه کامل» را به عنوان فیلم سال انتخاب کرد.

برنده بهترین فیلم از حلقه منتقدان نیویورک به‌طور معمول شانس زیادی در مراسم اسکار دارد. از سال ۲٠٠٩ تاکنون، تنها دو فیلم «کارول» به کارگردانی تاد هینز در سال ۲٠۱۵ و فیلم «نخستین گاو» به کارگردانی کلی رایکارد در سال ۲٠۲٠ از نامزدی در بخش بهترین فیلم اسکار جامانده‌اند. از سال ۱٩٣۵ تاکنون حلقه منتقدان نیویورک و آکادمی اسکار در ۴٣ درصد موارد مطابقت داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار