اعزام کاروان سلامت به روستا‌های هدف بهار

به مناسبت روز داوطلب کاروان سلامت هلال احمر به پنج روستای هدف شهرستان بهار اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: با توجه به قرار گرفتن در هفته داوطلب، داوطلبان هلال احمر شهرستان بهار از صبح امروز در پنج روستای این شهرستان برای ارائه خدمات مختلف به پنج روستای مورد نظر در این شهرستان اعزام شده‌اند.

علی سنجربیگی از توزیع یکصد بسته معیشتی و بهداشتی در پنج روستای منتخب این شهرستان توسط داوطلبان هلال احمر خبر داد و گفت: ارزش ریالی هر یک از این سبد‌های معیشتی و بهداشتی افزون بر دو میلیون تومان و جمع کل این سبد‌های معیشتی و بهداشتی افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان بوده که بین اهالی منتخب این پنج روستای شهرستان بهار توسط داوطلبان هلال احمر در حال توزیع است. 

او گفت: علاوه بر این کاروان سلامت هلال احمر شامل ۱۰ پزشک متخصص به همراه تیم سلامت در حال حاضر در مسجد روستای حصار قره باغی شهرستان بهار در حال ویزیت رایگان بیماران پنج روستای هدف این منطقه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تا پایان امروز در روستای حصار قره باغی به مرکزیت این پنج روستای شهرستان بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار توسط کاروان سلامت ویزیت رایگان و داروی رایگان دریافت خواهند کرد.

فرماندار شهرستان بهار هم روستا‌های حصارقره باغی، وهنان، فسیجان، حیدره قاضی خانی و گوشلان را از جمله روستا‌های هدف و منتخب این شهرستان در اعزام امروز داوطلبان هلال احمر شهرستان برای ارائه خدمات دانست و گفت: در اعزام داوطلبان هلال احمر به این پنج روستا، داوطلبان در سه بخش توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، ویزیت رایگان و نیز ارائه داروی رایگان پس از ویزیت به این روستا‌ها در حال ارائه خدمات هستند.

مجتبی فیض اللهی در ادامه از فعالیت ۱۲ خانه هلال در سطح روستا‌های شهرستان بهار خبر داد و گفت: این تعداد خانه هلال دارای بیش از ۸۰ عضو آموزش‌دیده و فعال است و تشکیل خانه‌های هلال در روستا‌ها و آموزش‌های همگانی باعث می‌شود خود مردم حوادث و سوانح را تا رسیدن نیرو‌های امدادی و ارائه خدمات، مدیریت کنند.

او با بیان اینکه در شش‌ماهه نخست امسال در شهرستان بهار ۲۰۰ نفر عضو جوان در سامانه جوانان هلال احمر ثبت شده است، گفت: یکی از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر در سال‌جاری ارتقاء کیفی آموزش‌ها و جذب و سازماندهی نیرو‌های جوان جمعیت هلال احمر بوده که انتظار است بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان سال تعداد جوانان عضو هلال احمر شهرستان به ۱۰۰۰ نفر افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.