پاکستان:

اتباع افغانستانی حق دخالت در انتخابات پاکستان را ندارند

وزیر کشور پاکستان از اخراج ۱۰ تبعه افغانستانی به‌جرم حضور در فعالیت‌های انتخاباتی خبر داد.

وزیر کشور پاکستان با اعلام اخراج ۱۰ تبعه افغانستانی به‌جرم حضور در فعالیت‌های انتخاباتی در داخل پاکستان، به اتباع خارجی هشدار داد که در صورت مشاهده آنان در کارزارهای انتخاباتی به‌سرعت از کشور اخراج خواهند شد.

سرفراز احمد بُگتی طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد گفت ۱۰ شهروندان افغانستانی که به‌صورت قانونی در پاکستان بسر می‌برند، به جرم مشارکت در کارزارهای انتخاباتی شناسایی و پس از تکمیل فرایند قانونی به‌زودی از پاکستان اخراج می‌شوند.

وی هشدار داد ‌که اتباع خارجی باید بدانند که انتخابات و کارزارهای انتخاباتی فقط مربوط به شهروندان پاکستان و مساله داخلی است و نباید در این فعالیت‌ها دخالتی داشته باشند در غیر اینصورت از پاکستان اخراج خواهند شد.

انتخابات آتی پاکستان روز ۸ فوریه ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این انتخابات شامل مجلس ملی و ۴ مجالس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان خواهد بود.

وزیر کشور پاکستان درباره تداوم تحصن هزاران نفر در گذرگاه "چمن" به عنوان مرز مشترک پاکستان با افغانستان، گفت ما با متحصنین وارد مذاکره خواهیم شد اما سیاست جدید برای رفت وآمد بین پاکستان و افغانستان فقط با روادید و گذرنامه امکان پذیر است و دولت اسلام‌آباد از این طرح عقب نشینی نمی‌کند.

تحصن معترضان به سیاست جدید دولت اسلام‌آباد برای دریافت روادید و استفاده از گذرنامه توسط اتباع پاکستانی و افغانستانی برای تردد میان دو کشور به ویژه شهرهای مرزی همچنان در منطقه چمن واقع در ایالت بلوچستان و در نزیکی گذرگاه مشترک مرزی با افغانستان ادامه دارد.

سرفراز بگتی درباره ماجرای صدور گذرنامه پاکستانی برای سراج الدین حقانی وزیر کشور طالبان و لغو آن نیز گفت تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار