مدال افتخار را برای افشاریان کنار بگذارید!

اتفاقات رخ داده در بازی آلومینیوم اراک و نفت آبادان منجر به یک اختراع جدید شد.

همه چیز به اتفاقاتی که پس از دقیقه ۵۴ بازی آلومینیوم اراک و نفت آبادان رخ داد، برمی‌گردد. یوسف وکیا قصد داشت با یک پاس رو به عقب، توپ را به پیام پارسا برساند، ولی یونس اکبرپور از اشتباه مدافع آبادانی استفاده کرد و توپ را صاحب شد که پس از عبور از سنگربان میزبان، با پرشی بلند روی زمین افتاد.

مدال افتخار را برای افشاریان کنار بگذارید!

داوری بازی آلومینیوم و نفت

حسین زمانی که قضاوت بازی را برعهده داشت، یک خطای پنالتی را به سود آلومینیوم اعلام کرد. در همان لحظات اولیه، آبادانی‌ها به شدت نسبت به تصمیم داور مسابقه معترض بودند. پارسا، گلر نفت با اشاره به نیمکت تاکید داشت که برخوردی بین او و اکبرپور رخ نداده و همین آغاز اعتراضی شدید از سمت نفتی‌ها بود که ۲-۱ بازی را از حریف عقب بودند. البته تصاویر تلویزیونی نیز نشان می‌داد برخوردی بین دو بازیکن رخ نداده، اما حتی مشورت با کمک داور نیز نظر زمانی را تغییر نداد.

ولی در شرایطی که پس از گذشت چهار دقیقه همه چیز مهیای آغاز دوباره بازی و زدن ضربه پنالتی توسط فخرالدینی بود، بازی دوباره متوقف شد.

خداداد افشاریان

ظاهرا خداداد افشاریان که به عنوان ناظر داوری در استادیوم حضور داشت، صحنه برخورد را از تلویزیون مشاهده می‌کند و با اطمینان از اشتباه در تصمیم داور مسابقه، به نحوی به ناظر بازی داوود رفعتی می‌رساند که تصمیم داور اشتباه بوده است. در این لحظات دوربین مدام روی افشاریان و مانیتور مقابل او بود و مشخص نیست او چگونه این موضوع را به رفعتی اطلاع داده است.

آلومینیوم اراک و نفت آبادان

داوری بازی آلومینیوم اراک نفت آبادان

در این حد فاصل، هرج و مرج و جنجال بالا گرفته و تماشاگران نفتی هم وارد زمین شدند و درگیری‌هایی نیز بین نیمکت دو تیم رخ داد تا سر انجام اصرار رفعتی و نشان دادن تصاویر برخلاف قوانین جلوی پنالتی را گرفت. (۱۳ دقیقه وقفه).

حضور عباس راکی در کنار خداداد افشاریان

از دیگر نکات عجیب این مسابقه، حضور عباس راکی به عنوان یکی از داوران پرحاشیه فوتبال کشور در کنار خداداد افشاریان بود. در حالیکه دو روز پیش مهدی رجب زاده، سرمربی فجرسپاسی، در تندترین مصاحبه تندش علیه این داور نکات مهمی را مطرح کرده بود که باعث محرومیت موقتش شد. رجب‌زاده همچنین گفته بود افشاریان بعد از قضاوت سوال برانگیز راکی ۴ بار با او تماس گرفته و وی آن تماس‌ها را بی‌پاسخ گذاشته است.

در شرایطی که جنجال‌ها و اشتباهات داوری در بازی‌های آلومینیوم نیز به شکل عجیبی افزایش پیدا کرده و این تیم در هفته‌های اخیر به یکی از سردمداران معترضان به داوری تبدیل شده بود، داور متوجه اشتباه خود شد.

داوران بازی آلومینوم و نفت

جالب است بدانید اولین قرارداد وی‌ای آر برای انتقال این فناوری به ایران با نماینده شرکت بلژیکی کمی قبل از کناره‌گیری مهدی تاج در دوره پیشین ریاستش امضا شد و این انتظار تا امروز به طول انجامیده و در شرایطی که داوران بسیار پراشتباه‌تر از گذشته به قضاوت مشغولند چنین شعبده‌هایی از آستین داوری ایران بیرون می‌آید.

جنجال در بازی آلومینیوم و نفت آبادان

جنجال در بازی آلومینیوم و نفت آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
درویش
۰۰:۲۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
نمیدانم الومنیوم چه بر سر افشاریان اورده که به خاطر یک اشتباه به نفع آلومنیوم بعد از دوازده هفته ضرر آلومنیوم از داوری و گرفتن صدر نشینیاز آلومنیوم با اشتباه داوری برای یک اشتباه که به نفع آلومنیوم بود حاضر شد آبروی فوتبال ایران و کمیته داوران برود ولی آن اشتباه به نفع آلومنیوم گرفته نشود عجیب است حقیقت هم با دو مدال طلا به او داد و اسم او را به خاطر اینکه اولین کسی بود که در فوتیال دنیا چنین تصمیمی گرفت در کتاب گنیتس هم باید نام ایشان ثبت شود ماشالله ماشاالله به این رییس
Iran (Islamic Republic of)
درویش
۲۳:۴۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
باید کل داوران و کمیته داوران جریمه و کنار گذاشته شوند از دوران بی نام و نشان تا ریس کمیته داوران شاید داوری کمی بهتر شود از این به بعد جنجال فوتبال ایران را به قهقرا و نابودی میکشد درست پنالتی اشتباه بود ولی برگرداندن نظر داور بع از ۱۵ دقیقه جنجال شدید از پنالتی خیلی بدتر بود و آبروی فوتبال ایران را زیر سوال برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
بله
آخرین اخبار