شهادت یک خبرنگار دیگر در حملات اشغالگران به غزه/ تعداد شهدای خبرنگار به ۸۱ نفر رسید

رژیم صهیونیستی در جنایت دیگری یک خبرنگار را به همراه خانواده‌اش به شهادت رساند.

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، خبرنگار «سعید الشوربجی» معروف به "ابوخمیس" خبرنگار فلسطینی در ادامه حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه به شهادت رسید.

الشوربجی و اعضای خانواده‌اش در حملات شب گذشته به خان یونس شهید شدند.

به این تریب، شمار شهدای خبرنگار در غزه از آغاز جنگ تاکنون به ۸۱ نفر افزایش یافت.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز امروز (جمعه) از افزایش شمار مجروحان و شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد.

براساس این گزارش، شمار مجروحان در شصت و سومین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۶ هزار و ۴۸۰ تن و شمار شهدای این تجاوز نیز از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا کنون به ۱۷ هزار و ۴۸۷ تن رسیده است.

القدره ۷۰ درصد قربانیان تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه را کودکان و زنان بی‌گناه اعلام کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار