مدیر آموزش و پرورش قشم گفت: ۱۲۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سه مدرسه استثنایی ارمغان پیش حرفه ای طلوع و متوسط حرفه ای خاص فروزان این جزیره تحصیل می‌کنند.

حسین رنجبر گلشواری مدیر آموزش و پرورش قشم گفت: این تعداد از دانش آموزان در پنج گروه کم توان ذهنی، آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی تحت پوشش برنامه‌های این مدارس هستند.

وی گفت: ۱۲۰ نفر از دانش آموزان استثنایی این جزیره در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی، ۵۵ نفر متوسطه اول و ۶ نفر متوسطه حرفه ای کار دانش با نیازهای خاص در مشغول تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش قشم توضیح گغت: در زمان حاضر ۲۲ نفر کادر آموزشی توانبخشی در مدارس استثنایی این جزیره فعال و مشغول خدمات رسانی به گروه‌های هدف هستند.

رنجبر گلشواری نبود کارگاه های آموزشی و کمبود کلاس درس را بزرگترین مشکل دانش آموزان استثنایی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس دانست و افزود: برطرف کردن این ۲ موضوع در رفع مشکلات این دانش آموزان موثر است.

وی گفت: نخستین گروه این دانش آموزان در رشته های تحصیلی کمک کار خیاط برای دختران و کمک کار نقاش برای پسران ۲ سال آینده فارغ التحصیل می شوند.

شهرستان قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.