تظاهرات ضد صهیونیستی در دمای انجماد

تظاهرات مردم کشور‌های مختلف در حمایت از فلسطینیان همچنان ادامه دارد و دمای زیر صفر نیز مردم حامی فلسطین در بوسنی و هرزگوین را از برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی باز نداشت.

کشتار نزدیک به ۱۸ هزار فلسطینی در جریان حمله گسترده رژیم صهیونیستی علیه غزه طی بیش از دو ماه گذشته، خشم و عصبانیت ملت‌های زیادی را به همراه داشته است. بیش از ۷۰ درصد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

«از بحر تا نهر، فلسطین آزاد باید گردد» این شعاری بود که مردم بوسنی و هرزگوین در تظاهرات روز شنبه خود در حمایت از مردم فلسطین سر می‌دادند.

این تظاهرات زیر بارش برف شدید و در دمای زیر صفر در برابر سفارت آمریکا در سارایوو برگزار شد.

احساسات ضد صهیونیستی طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. روزنامه اسرائیلی هاآرتص با استناد به داده‌های کارشناسان و موسسات آمریکایی گزارش داد که ۶۹۴ هزار آمریکایی در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده‌اند در حالی که تنها ۲۹۳ هزار آمریکایی برای حمایت از اسرائیل تجمع کرده‌اند. این رسانه عبری در آماری کلی از تعداد تجمعات در آمریکا نوشت که، بیش از یک میلیون آمریکایی در ۲۶۰۰ راهپیمایی در حمایت از فلسطینی‌ها یا اسرائیلی‌ها شرکت کرده‌اند. در مجموع نیز یک اندیشکده اسرائیلی گزارش داده بود که حدود ۹۵ درصد از تجمعات نقاط مختلف جهان، مختص حمایت از فلسطین بوده است.

با وجود افزایش فشار‌های بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ در غزه، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در سخنانی گفته بود با وجود افزایش فشارها، در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد و به جنگ در غزه ادامه می‌دهد.

آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه بوده و بار‌ها قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس را وتو کرده است. بامداد شنبه، آمریکا بار دیگر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که خواستار آتش‌بس شده بود را وتو کرد. ۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای مثبت داده بودند و انگلیس نیز به آن رای ممتنع داده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار