انتصاب رئیس و اعضای هیئت بازرسی انتخابات شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: رئیس و اعضای هیئت بازرسی انتخابات این شهرستان منصوب شدند.

فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان آران و بیدگل  با بیان اینکه ابراهیم آقابیگی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در  حکمی به عنوان رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان منصوب شده گفت:: هادی ایوبی به سمت عضو و دبیر و رحمت‌الله مشرقی به عنوان عضو هیئت بازرسی انتخابات شهرستان انتخاب شده‌اند.


علی‌اکبر رضایی  با اشاره به آغاز بکار ستاد اجرایی انتخابات در این شهرستان افزود: به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیأت‌های بازرسی موظف هستند بر همه فرآیند‌های اجرایی انتخابات و بر حسن جریان انتخابات نظارت، بازرسی و کنترل داشته باشد.

او با بیان اینکه هیأت بازرسی انتخابات، وظیفه نظارت و کنترل جریان انتخابات را برعهده دارد، گفت: برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و در چارچوب قانون با مشارکت حداکثری از اهداف اصلی مجریان و دست‌اندرکاران انتخابات است و رسالت هیأت بازرسی انتخابات شهرستان نیز نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی در مدار قانون می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: کسب اخبار و اطلاعات مربوط به روند برگزاری صحیح انتخابات، جمع‌بندی و انعکاس آن به مراجع ذیصلاح، امانتداری و رعایت اصل بی‌طرفی در فرآیند انتخابات از وظایف مهم هیأت بازرسی انتخابات در شهرستان آران و بیدگل است.

رضایی افزود: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف و مصادیق غیرمجاز تبلیغات انتخاباتی از سوی داوطلبان، نامزدها، ستاد‌ها و هواداران آن‌ها برابر موارد ذکر شده در قانون و آئین‌نامه‌های اجرایی در حوزه انتخابیه می‌توانند از طریق شماره تماس ۵۴۷۵۴۱۴۱-۰۳۱ (داخلی ۱۵۰ و ۱۵۱) موارد تخلف را به هیأت بازرسی شهرستان آران و بیدگل گزارش دهند.

شهرستان آران و بیدگل به همراه شهرستان کاشان یک حوزه انتخابیه را تشکیل می‌دهد و یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به این حوزه تعلق دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ جمعه یازدهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.