معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: سالانه ۸۰۶۲ دوره مهارت افزایی برگزار شده است و ۳۰۰ هزار دانشجو در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

پیمان صالحی٬ معاون پژوهشی وزارت علوم در مراسم بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گفت: سالانه ۸۰۶۲ دوره مهارت افزایی برگزار شده است و ۳۰۰ هزار دانشجو در این دوره ها شرکت کرده اند. در این دوره هم از ۲۸ فناوری برتر در این نمایشگاه رونمایی می شود. 

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد که ۱۰۲۱ فرصت مطالعاتی در سال جاری برگزار شده است و معتقدم که باید از ظرفیت فرصت های مطالعاتی استفاده بهینه شود. 

صالحی ادامه داد: امسال شش هزار میلیارد تومان قرارداد صنعت با دانشگاه داشته ایم.دوره های پسا دکترا در شورای عالی وزارت علوم تصویب شده و اساسنامه صندوق شورای وزارت علوم به تصویب رسیده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: الان ۱۶۰ هزار دانشجوی دکترا داریم و سالیانه ۱۵ هزار دانشجوی دکترا در کشور فارغ التحصیل می شوند.

صالحی ادامه داد: موتور پژوهش در سطح بالا موضوع پسا دکترا است و بیش از ۴۰۰ انجمن علمی در کشور فعالیت می‌کنند و پیوستگی نظام نوآوری موضوع مهمی محسوب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار