ترانزیت ۸ ونیم میلیون تنی کالا از مرزهای جاده ای کشور طی ۸ ماه گذشته

گمرک ایران اعلام کرد:میزان ترانزیت کالا طی ۸ ماه گذشته ۸ ونیم میلیون تن بوده که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۱۲ میلیون تن برسد.

هدایتی گفت: میزان حجم ترانزیت کالا در جاده های توسط ناوگان حمل ونقل جاده ای طی ۸ ماه گذشته ۸ ونیم میلیون تن بوده که پیش بینی می شود این میزان ترانزیت تا پایان سال به ۱۲ میلیون تن برسد. 

به گفته مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری  در حال حاضر حجم ترددها در مرزهای کشور  به ماهیانه ۱۲۰ هزار دستگاه  رسیده که‌ در تاریخ پایانه های مرزی بی سابقه است و همین امر باعث شده که حجم تردد ها  به شدت افزایش یافته است

او بیان کرد: در حال حاضر همچنان شاهد  صف های طولانی در برخی از پایانه های مرزی کشور در برخی از مقاطع  هستیم و این موضوع را تکذیب نمی کنیم 

هدایتی توضیح داد: در حال حاضر  تردد های در مرزها افزایش یافته است و دنبال آن هستیم با اصلاح فرآیندها  و همکاری گمرک بتوانیم با افزایش ساعت کار و تدبیر های در نظر گرفته  شده بیش از گذشته روان شده است.

او بیان کرد: در برخی از مواقع شاهد توقف در برخی از پایانه های مرزی بوده ایم  اما همین موضوع  باعث شده که‌ ترددها افزایش یابد.

هدایتی توضیح داد: اقدامات مختلف و توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، تجارت و مشتری مداری نقش موثری در افزایش ترانزیت داشته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار