رئیس انجمن صنفی تبلیغات استان تهران:

امیدوارم جایگاه تبلیغات در کشور بهتر شود

ترکمن گفت: نگاه ما به تبلیغات تا امروز یک نگاه فرهنگی بوده است، در صورتیکه وظیفه اصلی تبلیغات در حوزه تجارت، اقتصاد و صنعت کشور است تا باعث ایجاد تحول شود.

شاهین ترکمن رئیس انجمن صنفی تبلیغات استان تهران درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات گفت: این درخواست خود ما بود تا این اتفاق بیفتد به این علت که زیرگویه‌های حوزه مطبوعات و تمام گروه‌هایی که در حوزه ارتباطات کار می‌کنند، درآمدشان از تبلیغات است و بدون تبلیغات وجود نخواهند داشت. این که ما تبلیغات را کجا قرار داده و چقدر به آن اهمیت می‌دهیم مهم است و از این که معاونت تغییر عنوان داده است بسیار خوشحالیم. امیدواریم به اندازه‌ای که باید به آن بها داده شود، حداقل در عنوان قرار گرفته است و امیدواریم در عمل نیز همین قدر که امروز به آن اهمیت داده‌اند باعث شود تا در آینده جایگاه تبلیغات در کشور بهینه شود. 

او ادامه داد: ما به عنوان تغییر نام می‌بینیم که به آن اهمیت داده‌اند و امیدواریم تبلیغات جایگاهی که باید داشته باشد را بیابد و در مسیر و عمل هم شانه به شانه مطبوعات حرکت کند و کمک شود تا کمک کند به کل این چرخه. 

ترکمن در ادامه پیشنهاد یک کار کارشناسی را برای ریل‌گذاری اهداف در حوزه معاونت داد و افزود: این تغییر نیازمند یک کار کارشناسی است تا تبلیغات جایگاه خودش را پیدا کند. قطعا متولی اصلی حوزه تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت آن است و باید دید چقدر برای توسعه به آن کمک می‌کنند. بخشی از وظیفه تبلیغات نظارتی است و یک بخش آن فرهنگی است، اما بخش دیگر آن اقتصادی است و به وزارتخانه‌های دیگر مرتبط است، باید دید چگونه این جایگاه را متمرکز کرده و آن را ارتقاء می‌دهند. 

رئیس انجمن صنفی استان تهران همچنین اظهار کرد: وقتی جای تبلیغات درست می‌شود که به آن اهمیت داده شود. نقد به تغییر عنوان هست و قطعا در آینده نیز این نقد‌ها بیشتر خواهند شد. باید از گروه‌های کارشناسی بهره گرفت و از کارشناسان حوزه فرهنگ و تجارت استفاده کرد تا نقد‌ها شنیده شود و کار پیش برود. نگاه ما به تبلیغات تا به امروز یک نگاه فرهنگی بوده است، در صورتیکه تبلیغات وظیفه اصلی‌اش در حوزه تجارت، اقتصاد و صنعت کشور است تا تحول ایجاد کند. چرخ دنده کوچکی که می‌تواند چرخ دنده‌های بزرگتر را به گردش بیاندازد، اما وقتی نگاه نظارتی است و تنها در حوزه فرهنگ است، بسیاری از این ظرفیت‌ها گرفته می‌شود و خیلی از جا‌هایی که می‌تواند حضور داشته باشد از آن استفاده نمی‌شود. حتی اگر در همان حوزه فرهنگی نیز از کارشناسان تبلیغات استفاده می‌کردیم اوضاع بهتر می‌بود، ولی این اتفاق هم نیفتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار