حماس: تشکیلات خودگردان فلسطین به همکاری‌های امنیتی خود با اسراییل پایان بخشد

جنبش مقاومت فلسطین از تشکیلات خودگردان خواست به همکاری‌های امنیتی خود با تل آویو به دلیل اظهارات نتانیاهو پایان بخشد.

گرچه جنبش مقاومت فلسطین (حماس) که از سال ۲۰۰۶ در غزه حکومت را در دست دارد هیچ گاه حاضر به سازش با دشمن صهیونیستی نشد، اما تشکیلات خودگردان در کرانه باختری روابط امنیتی ویژه‌ای با رژیم صهیونیستی داشت که این موضوع همواره با مخالفت فلسطینیان همراه بوده است. 

به گزارش الجزیره، جنبش حماس امروز (سه شنبه) از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست به همکاری‌های امنیتی با اسراییل پایان بخشد. 

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آن تاکید کرده بود اجازه بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه را نخواهد داد بار دیگر تایید کرد وی هیچ علاقه‌ای به حل و فصل سیاسی مشکل فلسطینی‌ها نداشته و به دنبال الحاق سرزمین‌های اشغالی به ویژه بیت المقدس و مسجد الاقصی است. 

نتانیاهو در اظهاراتی جنجالی مدعی است تفاوت میان حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین این است که حماس به دنبال نابودی ما در همین لحظه و همین مکان است. با این حال، تشکیلات خودگردان می‌خواهد ما را به صورت مرحله‌ای نابود کند. 

حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است از پایبندی به توافقنامه اسلو امتناع کرده، همکاری‌های امنیتی با اسراییل را متوقف کند و به مقاومت مسلحانه بپیوندد. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از آمادگی تل آویو به منظور جنگ با تشکیلات خودگردان خبر داده بود. 

با این وجود، دولت بایدن و مقامات آمریکایی بار‌ها تاکید کرده اند در صورت موفقیت اسراییل در جنگ غزه، تشکیلات خودگردان باید زمام امور در این منطقه را به دست بگیرد و تل آویو نباید اقدام به اشغال این باریکه کند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
حماس میخواد جنگ جهانی سوم رو به پا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
نه عزیز اینوصهیونیسمهای یهودی هستند که میخواهند برکُل دنیا مسلط شوند حماس پرده از نیات پلیداین حیوانات انسان نما برداشت یک مشنت بوزینه که با کت وشلوار وکراوات خود راا به شکل انسان در آوردند معلوم شد اینها مدارکشان هم قلابی است اینها اراذل اوباش که باپول به همه چیز رسیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
درسته
آخرین اخبار