الحوثی: کشتی‌ها در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند

عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد توصیه می‌کنیم کشتی‌ها برای جلوگیری از ریسک در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن بامداد (چهارشنبه) تأکید کرد: توصیه می‌کنیم، [کشتی‌ها]برای جلوگیری از ریسک در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند.

به گزارش المیادین، الحوثی افزود: همچنین توصیه ما این است که هویت [کشتی‌ها]جعل نشود و پرچم‌ها جز پرچم مالک کشتی برداشته شده و کشتی‌هایی که از دریای سرخ تردد می‌کنند، مقصدشان سواحل اشغالی در فلسطین نباشد.

این مقام یمنی تأکید کرد: نیرو‌های مسلح یمن به روشنی اهداف خود را برای پیروزی غزه اعلام کرده که از آن جمله توقف حمله تروریستی آمریکا و اسرائیل به این باریکه است.

«پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز سه‌شنبه شب اظهار کرد: اقدامات نیرو‌های حوثی بی‌ثبات کننده و خطرناک و همچنین نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی افزود: این یک مشکل بین‌المللی و مستلزم یک راه حل بین‌المللی است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد.

نیرو‌های دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیرو‌های مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
چشم فرمانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
منظور از رعایت دستورات اینه که تا ما گفتیم سریعا بندر یمن پارک کن و پیاده شو که در غیر اینصورت موشک خورده
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۵۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
مگر مالکیت دریای سرخ برای یمن است ؟ یک عده دزد دریایی مسلح شده کشتیرانی بین المللی را تهدید میکنند ؟ اگر هر کشوری هر جا دستش برسد انفجار وگرو گیری کند پس امریکا وچین وروس با دست درازتر مجازند در تمام کره خاکی هر کاری بکنند!!!به گمانم قات حوثی ها خارج از اندازه بوده واور دوز کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
يواش يواش
اونجا كه امريكا كشتي محموله نفت ايران رو متوقف كرد بعد هم دزديد همين قدر جوش اوردين
بهتره يه نكاهي به نقشه يمن بندازين باب المندب جزء قلمرو يمنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
باید تمام کشورهای عربی تمام کشتی های اسراییلی را مورد هدف قرار دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
دم مردم یمن گرم
آخرین اخبار