پایان اطفای حریق در واحد تولید هیدروکربن/ ایستگاه آتش نشانی در منطقه ویژه ایجاد شود

جانشین ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: با بررسی‌های انجام شده، پایان اطفای حریق در واحد تولید هیدروکربن در بیرجند اعلام شد.

عباس زاده جانشین ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی در جریان بازدید از محل حادثه آتش سوزی مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که با هدف بررسی آخرین وضعیت موجود صورت گرفت، گفت: آتش صبح دیروز کاملاً مهار شد و احتمال انفجار مخازن به صفر رسید، اما کلیه دستگاه‌های متولی و مجموعه پالایشگاه و منطقه ویژه اقتصادی به حالت آماده باش درآمدند تا هرگونه حادثه احتمالی را در لحظه مدیریت کنند.

او با بیان اینکه بعد از خاموش کردن شعله‌های آتش به مدت ۷ ساعت، کار خنک سازی مخازن به صورت پیاپی ادامه یافت، افزود: مقرر شد نیروی لازم به همراه یک دستگاه ماشین و چند کپسول آتش‌نشانی تا صبح کشیک بدهند و مخازن را رصد کنند و به اینکه هوا خنک‌تر شده و مشکل خاصی را هم شاهد نیستیم لذا پایان عملیات اطفای حریق مجموعه اعلام شد.


بیشتر بخوانید


عباس زاده با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای حمایت از کارگرانی که در این مجموعه مشغول به کار بوده اند و با این حادثه کار خود را از دست داده اند، اظهار کرد: این افراد از بیمه بیکاری بهره مند می‌شوند و مرحله دوم این واحد تولیدی به زودی به بهره برداری می‌رسد و کارگران به محیط کار برمی گردند.

جانشین ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اجرای طرح توسعه این واحد تولیدی و برگشت آن به چرخه تولید بعد از رفع نواقص پیش آمده و نیز مجوز‌های دیگری که برای واحد‌های مشابه صادر شده، می‌طلبد منطقه ویژه اقتصادی و این واحد‌های تولیدی نسبت به راه اندازی ایستگاه آتش نشانی تخصصی ویژه مدیریت سانحه در واحد‌های دارای میعانات نفتی اقدام کنند که اجرای این ایستگاه آتش نشانی، ظرفیت بسیار مهمی برای استان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار