محدود شدن فعالیت صنایع بزرگ اصفهان برای مقابله با آلودگی هوا

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فعالیت صنایع بزرگ اصفهان برای مقابله با آلودگی هوا محدود می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل نخستین جلسه قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان و استمرار جلسات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، در خصوص مصوبات این کارگروه، گفت: باتوجه به شرایط وارونگی دما، سکون و پایداری جو و اعلام هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی از فردا ۲۷ آذرماه، تأمین گاز برای صنایع بزرگ استان محدود خواهد شد.

 منصور شیشه‌فروش افزود: این محدودیت شامل کارخانه‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه می‌شود تا در روز‌های آینده با کاهش فعالیت، بخش‌های مختلف مجموعه‌های خود را وارد فاز تعمیرات کنند.

او با  تأکید بر عدم استفاده از مازوت در صنایع، گفت: نیروگاه شهید منتظری با ۳۵ درصد ظرفیت و نیروگاه اصفهان نیز با ۵۵ درصد ظرفیت و با استفاده از سوخت گاز فعالیت می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  تأکید کرد: طبق گزارش اداره کل محیط زیست استان، در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان هیچ گونه مصرف مازوت گزارش نشده است.

شیشه فروش ادامه داد: از فردا هرگونه عملیاتی که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، از جمله خاکبرداری، بتن ریزی، سوزاندن بقایای گیاهی و ... ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

او  عنوان کرد: همچنین هرگونه آتش زدن بقایای گیاهی در پارک‌های اصفهان از جمله ناژوان و در شهرستان‌ها از جمله در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان، مبارکه و ... ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح محدودیت زوج و فرد نیز از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ اعمال خواهد شد و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک نیز ضروری است.

شیشه فروش اظهار کرد: به ۴۳۰ واحدی که در شعاع ۵۰ کیلومتری هستند ابلاغ شد فعالیت خود را کاهش دهند و شهرداری‌ها مکلف هستند ناوگان حمل و نقل عمومی را تقویت کنند و با هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلاینده‌ها شود قاطعانه برخورد کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه با عبور موج ناپایدار غلظت آلاینده‌ها کاهش می‌یابد.

شیشه فروش ادامه داد: از ابتدای آبان ماه تاکنون دو هزار پایش روزانه و ۷۹۰ پایش شبانه توسط تیم‌های گشت و بازرسی از واحد‌های صنعتی و صنفی انجام شده است، ۶۰۰ واحد اخطار دریافت کردند، ۴۵ واحد توسط مراجع قضایی پیگیری و ۲۶۲ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.