پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در لرستان محدودیت ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین در خصوص نوسازی بافت های فرسوده گفت: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات نوسازی واحدهای واقع در بافت های فرسوده پرداخت می شود که برای پرونده های سال جاری محدودیتی وجود ندارد.

شاکرمی اظهار داشت: راه و شهرسازی در راستای اجرای نهضت ملی مسکن موظف به بازسازی و بهسازی ۲ هزار و ۵۱ هکتار بافت فرسوده در لرستان است که باید در این راستا ۱۶ هزار و ۵۵۴ واحد طی چهار سال ساماندهی شود.

وی با اشاره به تخصیص سه مشوق در این خصوص یادآور شد: در حوزه شهرسازی و شهرداری خدماتی مثل تخفیف هزینه های صدور پروانه ساختمانی و خدمات نظام مهندسی، مشوق هایی برای متقاضیان در نظر گرفته شده و افزایش تراکم از یک و ۲ طبقه بسته به نوع بافت و کوچه لحاظ می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: در خصوص بسته های مالی نیز تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت می شود که یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال آن هیچگونه سود بانکی ندارد و مابقی نیز در قالب وام نهضت ملی مسکن پرداخت می شود که در حال حاضر محدودیتی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

شاکرمی تصریح کرد: این مشوق ها از جمله پرداخت تسهیلات بدون سود، برای امسال است و برنامه سال آینده هنوز مشخص نشده ، بنابراین انتظار می رود مردم برای استفاده از این فرصت اقدام کنند.

وی همچنین اضافه کرد: شهرداران استان نیز می توانند مشوق و بسته های تشویقی خاص هر شهر را پیشنهاد دهند تا پس از طرح و تصویب درکمیسیون ماده ۵ و ستاد بازآفرینی شهری، اعمال شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد: همچنین از شهرداران تقاضا می شود پروانه های صادره در بافت فرسوده را در سامانه شرکت بازآفرینی ایران بارگذاری کنند، چراکه این عملکرد توسط وزارت کشور بررسی و در ارزیابی شهرداران اعمال می شود.

وی اضافه کرد: تنها بانک مسکن در مسکن حمایتی و بازآفرینی شهری نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت اقدام کرده و تعداد ۴۷۲ واحد نیز از پروژه‌های بنیاد مسکن به بانک ملی معرفی شده است ، همچنین در بخش خود مالک شهری بانک‌های مسکن ، ملت ، ملی و صادرات عملکرد داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.