رسانه آمریکایی: یافته‌های اطلاعاتی پاکستان اتهام خیانت عمران خان را ضعیف می‌کند

یافته‌های آژانس‌های امنیتی پاکستان حاکیست که «عمران خان» به صورت بالقوه مرتکب درز اطلاعات سری کشور یا خیانت نشده است.

 یک رسانه برخط آمریکایی در تازه‌ترین افشاگری خود به نقل از اسناد محرمانه سازمان اطلاعات ارتش پاکستان نوشت که یافته‌های آژانس‌های امنیتی این کشور حاکیست که «عمران خان» به صورت بالقوه مرتکب درز اطلاعات سری کشور یا خیانت نشده است.

 «اینترسپت» تارنمای خبری مستقر در آمریکا مدعی شد یک سری اسناد محرمانه سازمان اطلاعات پاکستان ISI حاکی از آن است عمران خان نخست وزیر برکنار شده این کشور هیچ اقدام جدی برای درز اطلاعات محرمانه و یا فرصت سازی برای آژانس‌های متخاصم جهت نفوذ به نظام یکپارچه محرمانه دیپلماتیک پاکستان نکرده و پرونده‌ای که علیه وی در دادگاه جریان دارد، ضعیف است.

اینترسپت نوشت: یافته‌های اطلاعاتی پاکستان پرونده خیانت و افشای اسرار محرمانه کشور علیه عمران‌خان را تضعیف می‌کند.

در این گزارش آمده است: نخست وزیر سابق پاکستان به تهدید و به خطر انداختن ارتباطات مخفی پاکستان در حوزه دیپلماسی متهم است، اما سندی که به این رسانه درز کرده حاکیست که این اتفاق نیفتاده است. یک سند مهم از سوی آژانس اطلاعاتی پاکستان یا آی‌اس‌آی، پیگرد قانونی نخست‌وزیر سابق این کشور را تضعیف می‌کند.

این رسانه آمریکایی افزود: عمران خان در حالی پشت میله‌های زندان است که به اتهام سوء استفاده از یک سند محرمانه، معروف به "سایفر" محاکمه می‌شود، و دادستانی پاکستان مدعی است که یکپارچگی سیستم ارتباطی رمزگذاری شده مورد استفاده توسط دستگاه‌های امنیتی کشور به خطر افتاده است.

اما بر اساس یک تحلیل سازمان آی‌اس‌آی، این ادعا کاملاً نادرست است. یافته‌های اطلاعاتی به این نتیجه رسید که افشای متن سایفر به هیچ وجه نمی‌تواند یکپارچگی سیستم را به خطر بیندازد و ارزیابی‌ها برخلاف ادعا‌های عمومی که بار‌ها توسط دادستان‌ها مطرح شده، است.

رسانه برخط آمریکایی نوشت که برای آگاه شدن از موضع رسمی دولت پاکستان به آن مراجعه کرده، اما پاسخی از مقامات این کشور دریافت نکرده است.

هفته گذشته دادگاه ویژه در پاکستان عمران خان نخست وزیر سابق این کشور و شاه محمود قریشی معاون حزب وی را به طور رسمی به ارتکاب افشای اسناد محرمانه کشور تفهیم اتهام کرد و آنان را مجرم شناخت.

مسوولان حزب جنبش عدالت PTI در واکنش به پرونده قضایی علیه عمران خان آن را انتقام سیاسی علیه رهبر خود می‌دانند و اتهامات وارده را رد کردند.

نخست وزیر سابق پاکستان هشتم شهریور امسال قرار بود پس از رای قاضی دادگاه اسلام‌آباد از زندان آزاد شود، اما وی در ارتباط با پرونده افشای اسرار محرمانه کشور مجددا بازداشت شده و در زندان باقی ماند.

محاکمه عمران‌خان مرتبط با پرونده افشای نامه محرمانه‌ای است که به ادعای وی بخشی از فشار آمریکا در سرنگونی حکومت در سال ۲۰۲۲ است.

براساس افشاگری انجام شده، دو مقام وزارت امور خارجه آمریکا در دیدار با سفیر وقت پاکستان در واشنگتن، رهبران سیاسی مخالف دولت وقت اسلام‌آباد را به برکناری عمران خان از سمت نخست وزیری به دلیل اعلام بی طرفی در جنگ اوکراین تشویق کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
پاکستانیا اگه نتونن عمران خان رو نیگر دارن دسته جمعی خودشونو بریزن تو اقیانوس جلوی کوسه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
به مقصودتان که برداشتن مانعی برای غارت و استعمار پاکستان بود که رسیدید.بقیه اش نمایش است.
آخرین اخبار