کارشناس داوری: یک پنالتی واضح برای پرسپولیس گرفته نشد

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان توضیحاتی را بیان کرد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت عرب براقی در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: در دقیقه ۲۱، عمری وارد محوطه جریمه شد و می‌خواست  مدافع استقلال خوزستان را دریبل بزند، اما بازیکن حریف یک تکل زد و توپ را به همراه پای عمری پرس کرد و خطا صورت نگرفت و ادامه بازی درست بود و عرب براقی تصمیم درستی گرفت.

او ادامه داد:  در دقیقه ۲۷، به نظرم عرب براقی صحنه خطا را ندید که مدافع استقلال خوزستان زمانی که کرنر زده شد بازیکن پرسپولیس را با پشت پا لگد زد و به طور کامل  عامل سرنگونی بازیکن پرسپولیس شد و یک پنالتی واضح بود. به نظرم این صحنه پنالتی‌تر از صحنه‌ای بود که برای پرسپولیس اعلام پنالتی شد.

سلیمانی گفت: در دقیقه ۳۱، عرب براقی یک پنالتی به نفع پرسپولیس اعلام کرد و تصاویر تلویزیونی آن قدر واضح نیست  و برای من امکان ندارد تا تشخیص بدهم چه اتفاقی رخ داده است. البته عرب براقی نزدیک صحنه بود و خیلی خوب هم صحنه را دید و یا عمل گرفتن یا هل دادن در محوطه جریمه ایجاد شد که او اعلام پنالتی کرد.

کارشناس داوری گفت: در نیمه دوم بازی، تیم استقلال خوزستان گلی را زد که شک و شبهه‌ای در گلش وجود ندارد، اما پرسپولیسی‌ها اعتراض شدیدی کردند و چند دقیقه بازی معطل بود و در میانه میدان یک خطایی  قبل از گل انجام شده، اما داور اعلام نکرده است. بازیکن استقلال خوزستان در خط طولی نزدیک داور چهارم خطایی بر روی بازیکن پرسپولیس انجام داد و شانه‌های بازیکن پرسپولیس را گرفت و عمل گرفتن انجام شد و باید در آنجا یک خطا گرفته می‌شد. بعد از اینکه خطا انجام شد بازی در ۳ فاز عوض شد و توپ به سمت کرنر رفت؛ بنابراین اعتراض بازیکنان پرسپولیس بی مورد است.

در دقیقه ۶۶ نبیل باهویی توپی را در محوطه جریمه خواست ارسال کند که توپ به بازیکن استقلال خوزستان خورد و در ادامه به دستش برخورد کرد و در آنجا هم باهویی و بازیکنان پرسپولیس اعتراض می‌کردند که باید خطای هند پنالتی گرفته شود که به این صورت برخورد توپ با دست خطا محسوب نمی‌شود و همان اعلام کرنر بهترین تصمیم داور بوده است. آفساید‌های گرفته شده درست بود و یک اخراج از نیمکت استقلال خوزستان صورت گرفت که نفهمیدیم چه کسی بود و دلیل اخراجش هم نمی‌دانیم.

سلیمانی درباره اینکه وقت‌های اضافه کم گرفته نشد، گفت: وقت اضافه دوم درست اعلام شد، اما وقت اضافه نیمه اول باید بیشتر از داده می‌شود. قضاوت در بالا و پایین جدول همیشه سخت است، اما فکر می‌کنم عرب براقی قضاوت خوبی به جز صحنه‌ای در دقیقه ۲۷ که ندیده بود و VAR  می‌توانست کمک حال داور مسابقه باشد تا پنالتی اعلام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین شهید
۰۶:۴۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
سلام و درود خدا به باشگاه خبرنگاران جوان.لازم دانستم تا ازاینجا از همه عوامل باشگاه بزرگ فرهنگی خبرنگاران جوان نهایت تشکرو قدردانی داشته باشم.ضمنآ پس ازبازی صدتاکارشناس بیاد تاییدکنی اتفاقی نمی افتی این بازی نباید برگزار میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
خوشم میاد باشگاه خبرنگاران تمام قددنبال پرسپولیسه! آیا واقعا این کارتان درسته شما از بیت المال ارتزاق می کنید باید کاملا بی طرف باشید
آخرین اخبار