ممنوعیت عبور خودرو‌های سنگین از جاده بستان‌آباد - میانه

طرح ممنوعیت عبور خودرو‌های سنگین از جاده قدیم بستان‌آباد - میانه - سرچم در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان آذربایجان شرقی تصویب شد.

بر اساس مصوبه  جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان آذربایجان شرقی تردد خودرو‌های سنگین در محور بستان آباد_میانه_سرچم از این پس باید از طریق آزادراه تبریز - زنجان انجام شود و تنها در روز‌های برفی و بارانی امکان لغو این محدودیت با تشخیص پلیس راه وجود خواهد داشت.

در این جلسه همچنین اعلام شد: آمار تصادفات درون شهری استان در ۸ ماهه نخست امسال ۱۷۵ نفر و برون شهری ۴۶۹ نفر بود که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۷ و ۷ درصد افزایش یافت.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: میزان بارش در استان در سال زراعی امسال حدود ۳۹ میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۴ درصد افزایش اما نسبت به بلندمدت ۴۳ درصد کاهش یافته است.

آقای عبدلی افزود: میانگین دمای استان از ابتدای سال زراعی تاکنون سه درجه افزایش یافته که این رقم از میانگین کشوری بیشتر است و آذربایجان شرقی از این نظر در رده چهارم کشوری قرار دارد.

وی همچنین از ایجاد ۳۰ ایستگاه باران سنجی هوشمند در آینده نزدیک در آذربایجان شرقی خبر داد و خواستار تامین اعتبار لازم برای راه‌اندازی‌ایستگاه‌های برف سنجی در ارتفاعات برف گیر استان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.