ثبت ملی روز مشهد در تقویم کشور کاری زمان‌بر است

۱۰ دی روز ملی مشهد در شورای اسلامی شهر تصویب شده و در شورای فرهنگی خراسان رضوی تایید شده است.

جلیل بامشکی معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت:طبق آیین‌نامه مصوب شورای اسلامی شهر در خصوص اهداء نشان مشهدالرضا (ع) ۸ کارگروه تشکیل شد که هر کار گروه در حوزه تخصصی خود اقدام به شناسایی افرادی که حائز دریافت این نشان باشند کرده است.

او افزود:این نامزد‌ها می‌توانند افراد یا موسسه‌ها، تشکل‌ها و نهاد‌های مردم نهاد باشند که خدمتی شایسته برای مشهد انجام داده‌اند، طی فرآیند‌هایی شناسایی شدند و سپس از میان افرادی که شناسایی شدند کارگروه‌ها حداقل ۸ و حداکثر ۱۶ نفر را معرفی می‌کنند که منتهی به معرفی ۱۵۰ نامزد شده است.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد ادامه داد: این ۱۵۰ نامزد در کمیسیون تطبیق مورد بررسی قرار می‌گیرند و اگر با آن ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی که در آیین‌نامه وجود دارد، تطابق داشته باشد مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

بامشکی بیان کرد: یکی از این ملاک‌ها این بود که فرد باید در قید حیات باشد و برخی از کارگروه‌ها افرادی را معرفی کردند که فوت کرده بودند و آن‌ها در کمیسیون تطبیق حذف می‌شوند.

او تصریح کرد: پس از بررسی‌های کمیسیون تطبیق، نامزد‌ها مورد داوری قرار می‌گیرند و هیات داوران مجاز هستند یک نفر را که حائز این ویژگی‌ها باشد به عنوان دریافت‌کننده نشان مشهد الرضا (ع) و تا ۷ نفر دیگر نیز به عنوان دیپلم افتخار مشخص کنند این نتایج به شورای راهبردی تحویل و در صورتی که تایید کند نشان مشهد الرضا (ع) و دیپلم افتخار به این افراد اعطاء می‌شود.

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد تاکید کرد: کارگروه‌ها با موضوعاتی مانند «علمی و فناوری»، «فرهنگی و هنری؛ چهره‌های فرهنگی و هنری یا تشکل‌ها و مکان‌هایی که در این حوزه فعالیت تخصصی می‌کنند»، «اجتماعی»، «ورزشی»، «ایثار، شهادت و مقاومت»، «زائر و زیارت»، «اقتصادی و سرمایه‌گذاری»، «محیط زیست شهری» است که کارگروه‌های اجتماعی، ورزش و علمی و فناوری نامزد‌های بیشتری را معرفی کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار