پست‌بانک چهارمحال و بختیاری هزار و ۶۰ فرصت شغلی ایجاد کرد

مدیر امور شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال‌ زمینه حمایت از هزار و ۶۰ فرصت شغلی از سوی پست‌بانک استان فراهم شد.

علیرضا شجاعی امروز پنجشنبه به‌مناسبت یکم دی‌ماه بیست‌وهشتمین سالروز تشکیل پست بانک ایران اظهار کرد: از ابتدای امسال‌ ۷۵۰ فقره تسهیلات تکلیفی به‌مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال از سوی این بانک به متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شد.

وی افزود: در این مدت ۶۳۰ فقره تسهیلات روستائیان به‌مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال امهال و ۲ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات به‌مبلغ سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال از محل جذب منابع جدید پست‌بانک چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

شجاعی تصریح کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات از ابتدای امسال‌ زمینه حمایت از یک‌هزار و ۶۰ فرصت شغلی از سوی پست‌بانک استان فراهم شد.

وی یادآور شد: پست‌بانک چهارمحال و بختیاری تسهیلات تکلیفی را تا سقف سه میلیارد ریال با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود چهار درصد پرداخت می‌کند.

مدیر امور شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۰ درصد تعهد تسهیلات تکلیفی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، ۸۱ درصد تعهد تسهیلات طرح جوانی جمعیت (ازدواج و فرزندآوری) و ۱۰۰ درصد تعهد تسهیلات اشتغال‌زایی در استان از سوی این بانک پرداخت شده است.

وی گفت: در این راستا پست‌بانک استان رتبه نخست در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از لحاظ درصد پرداخت را کسب کرده است.

شجاعی تاکید کرد: ۷۰ تسهیلات پرداختی پست‌بانک این استان در بخش کشاورزی، ۲۵ درصد در حوزه خدمات و پنج درصد در قسمت صنعت بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۶ باجه جدید پست‌بانک در روستا‌های چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزود: از این تعداد ۲ باجه روز گذشته در روستای خراجی شهرستان کیار و روستای چُلدان شهرستان اردل افتتاح شد.

مدیر امور شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری به شناسایی ۲۰ روستای دارای ظرفیت راه‌اندازی باجه در استان اشاره و تصریح کرد: تلاش می‌شود تا سال آینده حداقل پنج باجه دیگر در روستا‌های استان راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به وجود ۶۰۰ هزار باجه پست‌بانک در کشور یادآور شد: از این تعداد پنج شعبه در شهر‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل و فارسان و ۱۱۰ باجه روستایی در چهارمحال و بختیاری مستقر است.

شجاعی اظهار داشت: در هر کدام از باجه‌های روستایی پست‌بانک چهارمحال و بختیاری ۲ نفر اشتغال دارند که افزون‌بر نیمی از آنان بانوان هستند.

وی ۸۰ درصد منابع و تجهیزات پست‌بانک را متعلق به مردم دانست و گفت: ۸۰ درصد جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری از خدمات پست‌بانک برخوردار است.

مدیر امور شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری به صدور مجوز بانک مرکزی برای ۹۴ درصد باجه‌های پست‌بانک استان اشاره و تاکید کرد: ۹۰ درصد باجه‌های روستایی این استان بیش از سه سال سابقه فعالیت ثابت دارند.

وی با اشاره به استقرار ۶۸ دستگاه خودپرداز در ۱۱۰ باجه پست‌بانک روستا‌ها افزود: میانگین سرانه منابع باجه‌های پست‌بانک استان به ۷۱ میلیارد ریال رسیده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار