صدور قرار وثیقه برای عمران‌خان/ نام‌نویسی نخست وزیر سابق پاکستان در انتخابات

دیوان عالی پاکستان قرار وثیقه برای عمران‌خان در پرونده افشای اسرار محرمانه کشور را درحالی صادر کرد که نخست وزیر برکنار شده پاکستان همچنان در زندان بسر می‌برد.

قضات دیوان عالی در اسلام‌آباد امروز در رسیدگی به دادخواست عمران خان نخست وزیر سابق و شاه محمود قریشی وزیر سابق امور خارجه در ارتباط با اتهام این دو فرد به افشای اسرار محرمانه موسوم به پرونده «سایفر» رای به صدور قرار وثیقه دادند.

دیوان عالی پاکستان ضمن ابطال حکم دادگاه اسلام‌آباد مبنی بر تکمیل فرایند محاکمه عمران‌خان و قریشی ظرف ۴ هفته آینده، اعلام کرد که شواهد کافی دال بر ارتکاب جرم توسط نخست وزیر سابق و وزیر خارجه وی در دسترس نیست.

در عین حال عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان به اتهام اختلاس مالی ۱۹۰ میلیون پوندی و سوء استفاده از خزانه ملی همچنان در زندان به سر می‌برد.

عمران‌خان اواسط مردادماه امسال در ارتباط با پرونده اختلاس مالی به ۳ سال حبس و ۵ سال سلب صلاحیت از مناصب سیاسی و حقوقی محکوم شد. در عین حال تیم حقوقی نخست وزیر سابق پاکستان امروز (جمعه) اوراق نامزدی وی جهت شرکت در انتخابات آینده از حوزه انتخابیه «میانوالی» را به کمیسیون انتخابات ارائه کرد.

ناظران سیاسی در پاکستان معتقدند که با توجه به پرونده‌های قضایی علیه عمران‌خان و حکم سلب صلاحیت ۵ ساله وی، به احتمال قوی او از شرکت در انتخابات آینده باز خواهد ماند.

حزب جنبش عدالت (PTI) که ریاست آن از عمران خان به یکی دیگر از چهره‌های نزدیک وی رسید، نسبت به رویکرد گزینشی علیه اعضای این حزب و کارشکنی برای جلوگیری از حضور آنان در انتخابات آتی پاکستان به شدت ابراز نگرانی کرده است.

انتخابات آتی پاکستان روز ۸ فوریه ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این انتخابات رای‌گیری برای مجلس ملی و ۴ مجلس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۲ دی ۱۴۰۲
پاکستانیا یا جبران بی غیرتیشون رو تو کشتن بی نظیر بوتو با حمایت از عمران خان میکنن یا تا ابد ننگ بی وجدان رو به جون میخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۱ دی ۱۴۰۲
خدا لعنت کند مسئولین بی کفایت پاکستان را که جوانان ما را پرپر می کنند و شما به تروریست ها پناه می دهید
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۱:۱۲ ۰۱ دی ۱۴۰۲
عمران خان نفس بیده
عمران خان یعنی زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۱ دی ۱۴۰۲
هر کس که ضد آمریکا و شیاطین باشد، مورد حمایت ما است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۱ دی ۱۴۰۲
پاکستانیا اگه عمران خانم مثل بی نظیر بوتو به کشت بدن باید دسته جمعی خودسوزی کنن چون بی غربتی رو به نهایت رسوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۱ دی ۱۴۰۲
پاکستانیا اگه غیرت داشتن که بی‌نظیر بوتو رو از دست نمیدادن
آخرین اخبار