فعالیت ۵۰ هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در مدارس استان، گفت: هدف از اجرای این طرح آموزش بهداشت و سلامت به دانش‌آموزان از طریق گروه همسالان است.

بهنام اسماعیلی گفت: هدف از اجرای برنامه سفیران سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری آموزش بهداشت و سلامت به دانش‌آموزان از طریق گروه همسالان است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح ۲۵ درصد از دانش‌آموزان توانمندی که دارای قدرت بیان و اثرگذاری بر روی سایر دانش‌آموزان هستند توسط رابط سلامت در مدرسه انتخاب می‌شوند و طی ۱۶ ساعت آموزش‌های بهداشت و سلامت و محتوا‌های آموزشی را فرامی‌گیرند.

وی ادامه داد: این دانش‌آموزان پس از آموزش با دریافت کارت یا نشان سفیر سلامت در صبحگاه مدرسه به سایرین معرفی می‌شوند و در طول سال تحصیلی به روش‌های مختلف از جمله در زنگ استراحت، زمان‌های پایانی کلاس درس و سایر فرصت‌ها از طریق سخنرانی و یا برگزاری مسابقات بهداشتی و فرهنگی به دوستان خود آموزش می‌دهند.


بیشتر بخوانید


اسماعیلی عنوان کرد: موضوعاتی که سفیران سلامت آموزش می‌دهند متناسب با دوره تحصیلی متفاوت است، مثلا در دوره ابتدایی بهداشت دهان و دندان، نحوه شستن دست‌ها، خودامدادی و دگرامدادی، تغذیه سالم، حفظ محیط زیست و در متوسطه اول و دوم خود‌مراقبتی، رژیم غذایی سالم، تحرک فیزیکی، بازیافت و تفکیک زباله، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: در پایان این طرح به دانش‌آموز سفیر سلامت برتر گواهی‌نامه اهدا خواهد شد و توسط مدیر و معاونین مدرسه تشویق می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه سفیران سلامت در مدارس شهری بر عهده مراقبان سلامت آموزش و پرورش و در روستا‌ها با مراکز جامع سلامت است.

اسماعیلی در پایان خاطر‌نشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۵۰ هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در مدارس استان فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.