پیرانشهر و سردشت پربارش‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پیرانشهر با ۲۶ و سردشت با ۲۵ میلی‌متر بارندگی، بیشترین میزان بارش را طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به خود اختصاص داده اند.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پیرانشهر با ۲۶ و سردشت با ۲۵ میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارندگی را در استان داشتند، گفت: اغلب بارندگی‌ها طی این مدت در جنوب استان بود؛ هر چند بارندگی‌های خفیفی نیز در برخی نقاط مرکز استان هم ثبت شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه لازم است که شهروندان همچنان به توصیه‌های کارشناسان توجه داشته باشند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نقده با ۱۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین و ماکو با منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بودند.

وی بیان کرد: لازم است شهروندان از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی را نیز مورد توجه قرار دهند.

صابری گفت: اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که لازم است تدابیر مربوط با آن‌ها به‌کار بسته شود.

به گفته وی، تا روز دوشنبه هفته آینده لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، احتمال پرتاب اشیای و خسارت به سازه‌های سبک، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره پیش بینی می‌شود و لازم است به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات هم دقت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.